moeten we euro´s in nederland omwisselen voor dollars of kunnen wij het beter in amerika zelf doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
13.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerika -- wow , waar ga je heen in Amerika ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah , New York ...

Antwoorden (10)

Je kan volgens mij het beste in amerika gewoon dollars pinnen, hoef je ook geen euro's mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet niet of het overal zo is, maar in New York kun je gewoon met de Euro betalen, hebben ze graag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook linkje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De koers van de dollar en de euro is onderling niet stabiel. Veel geld meenemen naar amerika is ook niet handig. Gokken dat de koers steeds iets gunstiger wordt is denk ik een optie.
Dus wat geld meenemen voor de eerste kosten. De rest pinnen
13 jaar geleden
Je kan in de VS prima pinnen. Beter nog is om een credit card mee te nemen: Die wordt daar betergeaccepteerd dan een pinkaart.

Wisselen zou ik niet doen: Daar betaal je immers provisie voor. Beter kan je gewoon daar ter plekke pinnen, betaal je gewoon de interbanbk kosten, waarschijnlijk rekent je bank je niets extra (Check dat wel even voor je vertrekt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ter plekke pinnen is het makkelijkst en het goedkoopst. Meteen na aankomst op de luchthaven kun je al pinnen. Heb je meteen je cash te pakken. Verder is het makkelijk als je ook een creditcard meeneemt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Gewoon daar pinnen. En als je wat geld nodig hebt voor het begin en je voelt je er niet prettig bij om het daar op de luchthaven te pinnen kan je ook op schiphol dollars pinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest voordelige is om zo groot mogelijke bedragen te pinnen. De pinkosten hebben vaak een maximum, afhankelijk van de bank is daarvan soms een deel een vast bedrag. Hoe groter het bedrag dat je pint, des te lager zijn in verhouding de pinkosten.

Geld wisselen is in vrijwel alle gevallen het meest nadelig, zeker als je het bij een hotelreceptie doet. Bij geld wisselen worden er meer ongunstige koersen gebruikt dan bij elektronische transacties zoals geld overmaken of geld pinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je contant geld wilt hebben, kun je het best in Amerika in één keer het bedrag pinnen wat je hebben wilt.

Nadeel is wel dat je dan met heel veel geld over straat loopt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wissel nooit dollars in Nederland. Ik pin in Amerika altijd direct op de luchthaven bij aankomst. Daarvoor heb ik geen dollars nodig en anders heb ik mijn creditcard nog. Meestal betaal je wel voor de pin transactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pinnen is de meest veilige en goedkoopste manier en als je de rabobank heb heb kost het ook nog niets