Is het op Bali de gewoonte om van te voren in de keuken te mogen kijken? Tanx

Ik ben als de dood weer een darminfectie op te lopen.... Wij zijn wel ingeënt tegen alles en nog wat, maar tegen een darminfection ken jeje nou een maal niet inenten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

nee. Dat is niet de gewoonte (In welk land eigenlijk wel!?)

Het beste kan je eten op een plek waar de mensen zelf (de locals) ook gaan eten, en op tijden dat het er lekker druk is. Het makkelijkste loop je diverse infecties op door eten dat te lang warm gehouden is. Op bali zijn juist de luxe restaurants slecht qua kwaliteit van eten. Beter in een kleiner tentje aan de straat wat bomvol indo's zit gaan eten. Wel flesjes water / cola / bier drinken en geen glazen water. Salade vermijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op Bali is dat niet de gewoonte. Misschien dat als je het netjes vraagt, je wel even een kijkje mag nemen. Geef er dan liever wel een draai aan dat je geinteresseerd bent, hoe de kok aan het werk is of zo. Indonesiërs zijn erg trots en je beledigd ze enorm als je aangeeft, dat je in de keuken wilt kijken, omdat je het anders niet vertrouwd.

Ben dit jaar trouwens twee keer een periode op Bali geweest en nergens een voedselvergiftiging opgelopen.

Als je ergens wilt gaan eten, vraag dan bijv aan locals welke restaurants ze tippen. Locals hebben er vaak goede kijk op. Kijk verder waar het druk is. Als de doorloopsnelheid hoog is, is de kans op bedorven voedsel niet zo groot.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dat is niet de gewoonte. Zoek een plek op waar het altijd druk is, dat zegt al veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij komen al jaren met regelmaat op Bali. Het is daar niet de gewoonte om in de keuken te kijken. Je zou je doodschrikken in welke armoedige en vreselijkste keukens de heerlijkste maaltijden worden bereid.

Een vriendin en ik hebben een keer de keuken overgenomen en zelf gekookt. Toen konden we zelf ervaren in wat voor erbarmelijke toestanden soms gekookt wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is de tropen en darminfecties kan je bijna niet tegenhouden. Drink iedere dag een flesje cola. Neem ORS mee en loperamide.