Welke cruise is te doen voor een jong stel met niet heel veel geld te besteden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet nu ineens denken aan de ""prijs"" die ik een keer won, teweten een minicruise. Het betrof een oversteek van Hoek van Holland naar Dover en weer terug. (overigens niet gedaan). Als dat al een cruise is, dan is dat tevens de goedkoopste!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een cruise is per defenitie aardig aan de prijs, je betaalt net zoveel voor de omstandigheden (wellicht meer) dan het reizen opzich.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan komt een roeibootje huren in Giethoorn het meest in de buurt.

Het beste antwoord

Als je het belangrijker vindt om per boot ergens te komen, dan de loveboat-luxe met 13 bars en een revolving disco, zou je mee kunnen op een vrachtboot. Er zijn, vooral richting Scandinavië, Ijsland en Spitsbergen, vrachtboten met een beperkt aantal hutten waar je tegen een niet al te heftige vergoeding op mee kunt. Bij mijn verhuizing heb ik (sorry...) de informatie die ik al jaren had liggen, weggedaan, dus je zult even aan het googlelen moeten. Maar dit is beslist een unieke ervaring, waarbij je misschien ook nog langer blijft liggen op één plek (laden en lossen van vracht...) dan bij een 'echte' cruise.
Je zult je eigen bagage naar je hut moeten brengen, en mee-eten met wat de crew eet, maar ik denk, dat je een zee-ervaring zult hebben, die weinig luxe-cruises je kunnen bieden !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Harlingen naar Terschelling is voor iedereen te betalen, maar daarnaast zijn er ook voor de Griekse en Turkse kust vele goedkope cruises te boeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niks tegen hebt op een budget-oplossing kun je kiezen voor EasyCruise (je weet wel, van die lui van EasyJet). Je moet dan wel tegen het oranje interieur van die boot kunnen!

Houd rekening met het volgende: Een cruise is best leuk als je ook bereid bent om nog wat extra geld neer te tellen voor de tripjes die je aan de wal maakt. Alleen op die boot hangen, daar is geen lol aan. Als je een goedkope hut hebt zit je zowizo onder de waterspiegel en dus zonder daglicht, dus daar kom je alleen om te slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je krijgt in een Easyjet weinig tot niks te eten ik zou als je deze neemt na vragen of je te eten krijgt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal ook wel heel basic zijn, ja. Als je heel graag low-budget wil cruisen kun je altijd aan de wal bij de supermarkt je ontbijtjes bij elkaar shoppen.
IJmuiden - Newcastle
4 dagen eur. 99,--
Leuke stad voor winkelen, musea en concerten.
http://www.dfdsseaways.nl/Minicruise_korte_hoteltrips/Stedentrips/Newcastle/Newcastle?tduid=65fbb0df452151ecb1c6330518d3c03f
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een beetje pech hebt en het waait hard, is het twee dagen groen zien en overgeven (sprak zij uit ervaring!).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je iets waar je nog jaren over kunt praten.
"Weet je nog...op die boot...toen het zo hard waaide?"
Ja, wat is, niet veel te besteden/cruises, , je hebt ook al een riviercruise,v.a. Arnhem, over de Rijn, of Moesel, heb je ook in 5 dagen. geheel verzorgd, goed georganiseerd.div. prijzen, en div. reisbureaus.
goede reis, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees dat een cruise per definitie duur is (uitgezonderd de dagtochtjes op de Rijn of de "minicruise" naar Newcastle.
Houdt er ook rekening mee dat je naast de kosten voor de cruise zelf ook veel bijkomende kosten kan verwachten: maaltijden, fooien, excursies etc.
Als je niet veel geld te besteden hebt kan je m.i. beter voor een andere invulling van je vakantie kiezen.
Utrecht