Wat hebben wij gegeten?

Een reisgenote en ik hebben gegeten in een goed restaurant in Kayseri. We mochten pas om 19:15 het restaurant in. Veel gerechten stonden al klaar op de tafels, onder plastic. Het drinken stond ook al klaar.

Vlak voor half acht werd bij alle tafels het drinken ingeschonken (door de mensen zelf of door de obers). Ook brachten de obers verse, warme gerechten. Maar: er werd niet gegeten en niet gedronken, want de zon was nog niet onder.

Om 19:31 kwam er een hoop herrie uit de minaretten. De obers liepen toen snel rond om ook de dovige mensen te vertellen dat de zon onder was en dat ze mochten eten. Op slag begon het hele restaurant te eten.

Het was HEERLIJK, maar we hebben geen idee wat we hebben gegeten.

Daarom deze vraag: wat hebben we eigenlijk gegeten? Wij hadden menu 1 en menu 2.

Toegevoegd na 6 minuten:
(Ogenblikje, ik moet de foto van het menu eerst even wat kleiner maken, nu wordt hij niet door GV geaccepteerd.)

Toegevoegd na 14 minuten:

(Gelukt! 5,5 was teveel voor GV, 69 kb is een stuk beter...)

Toegevoegd na 23 minuten:

(Zie ook vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/honingraat.83367 over het eten van honingraag.)

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ik niet zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg friet met appelmoes!!!
anneliez
13 jaar geleden
moeilijk om vanaf hier te kunnen lezen/zien wat jullie op je bord hadden
Is dit een raadseltje ofzo?
Maar als je het menu overschrijft en je zoekt een goed woordenboek/wat en hoe in het Turks ofzo, dan moet je er wel uitkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het menu maakt indruk al heb ik geen idee wat er staat.
Cryofiel
13 jaar geleden
Bij het GWK in Nederland betaal je ongeveer € 150 voor 250 TL. Da's dus belachelijk duur. De autoverhuurder rekende een koers van 1,95. Volgens http://www.oanda.com/convert/classic is de koers 1,928. Ik reken voor het gemak 1 op 2.

Het beste antwoord

MENU 1

OPENINGSHAPJES IFTAR (start eten na zonsondergang) (volgens de koran hoor je met deze gerechten te beginnen)
- Honing met raat - Cluttered cream - Pastrami (runderham) - Draadkaas - Olijven - Dadels

SOEP
- soep van de dag

SALADE
- seizoenssalade

WARM TUSSENGERECHT
- gevulde sucuk (turkse knoflookworst)

HOOFDGERECHT
- lamsstoofpotje

DESSERT
- wortelbaklava of broodkadayif met room (hele dunne draadjes van tarwedeeg, lijkt op glasmie)

DRANK
- Frisdrank of ayran

Bij menu 2 is alleen het hoofdgerecht vervangen door:

Kebap uit Iskender (dat is turkse shoarma met een yoghurtsaus) YUMMIIIII....

Jullie boffen wel hoor, want tijdens de ramadan worden de lekkerste gerechten gemaakt!

Toegevoegd na 44 minuten:
Gevulde sucuk moet zijn: Huisgemaakte sucuk. Dat wil zeggen, dat het sucuk zonder velletje is zeg maar.