Mag je deodorant of aftershave mee nemen in je gewone bagage! (vliegtuig)

Je mag geen flesjes met vloeistoffen meenemen in je (hand)bagage, maar mag je wel deo of aftershave of noem maar op, meenemen in je gewone bagage.
Dit zijn toch ook flesjes met vloeistoffen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
13.3K

Het beste antwoord

Zolang het flesje niet meer bevat dan 100 ml mag het mee in handbagage. Is het groter mag het mee, maar dan niet als handbagage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit geldt alleen voor vloeistoffen die je in je bezit hebt voor de douane. Na de douane aangeschafte producten mogen wel mee het vliegtuig in. Overigens worden deze vloeistoffen (in amerika iig) pas uitgereikt bij het aan boord gaan van het vliegtuig. De producten worden dus door het winkelpersoneel naar de gate gebracht.

Overigens geldt voor de meeste aftershave/deo(rollers) dat die qua inhoud onder de 100 ml blijven. Dus mag je ze meenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verpakking mag niet groter zijn dan 100ml. Let hierop bij grote verpakkingen, zo mocht ik een fles zonnebrandcreme niet meenemen ook al zat er maar een klein restje creme in omdat de verpakking 200ml kon bevatten.
Verder moeten de flesjes en dergelijke in een doorzichtige afsluitbare zak zitten (ziplockzakjes).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je gewone bagage is dit geen enkel probleem. Je kan er immers tijdens de vlucht niet bij. In je handbagage mag je (zoals eerder gezegd) maximaal 100ml. per verpakking meenemen, met een maximum van 1l. Maar, nogmaals, in je gewone bagage mag je gewoon van alles meenemen, geen probleem.