Hoelang is water in een aangebroken gallon houdbaar?

Wij hebben een huis op Bali en verhuren dat zo nu en dan.
Nu vragen we ons af is het handig om een grote watercooler met een gallon water in huis te hebben. Het normale water is niet drinkbaar maar we willen onze gasten toch vers water aanbieden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (1)

Deze vraag zou je bij PWN kunnen neerleggen, daar hebben ze enorm veel expertise op het vlak van vers water. Ik kan me voorstellen dat een UV lamp de wildgroei van bacteriën en algen tegengaat.
Er zijn ook filters voor op boten zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou, als ik u was, liever kiezen voor een kleine koelkast, met hierin flessen water. Hiermee sluit u elk risico uit. Is ook niet duurder lijkt me, want zo'n waterkoeler moet ook aangeschaft worden en trekt ook stroom.

Denk ook dat toeristen huiverig kunnen zijn, om water te drinken uit zo'n waterkoeler, omdat ze zelf niet kunnen zien, hoe lang de gallon al geopend is. Bij flessen is die angst er niet, omdat ze zelf de dop er af schroeven.

Flessen water vind ik zelf na openen na twee dagen al niet zo lekker meer. Denk dat dan ook geldt voor zo'n gallon.

(P.S. waar op Bali hebben jullie het huis trouwens? Ben zelf twee keer op Bali geweest en er redelijk bekend inmiddels. )
AlphaLimaSierra