mag je, voordat je betaalt voor een gehuurd vakantiehuisje, eerst het huisje beoordelen en dan pas betalen, bij goedkeuring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

Je moet altijd acheraf betalen, tenminste dat is mijn advies. Eigenaren die willen dat je alles vooraf betaald, zou ik niet vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou dat moeten overleggen met de verhuurder. In vakantieparken is het niet de gewoonte dat je van te voren het huisje gaat bekijken, maar het zou wellicht gewoon kunnen. Mij lijkt dat je het gewoon mag en kunt vragen, iedereen wil weten waarvoor hij of zij betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is het zo dat, als je een huisje huurt, je vantevoren een deel van de huurprijs moet aanbetalen.
Als je de mogelijkheid hebt (huisje is op kleine afstand van je eigen adres) dan kun je natuurlijk altijd eerst even gaan kijken. Nee heb je en ja kun je krijgen. In dit geval even vragen wat de mogelijkheden zijn. Kan het perse niet, dan kun je je afvragen waarom dat zo is. Heeft men iets te verbergen? Zijn de huisjes niet zo mooi als op de foto's?
Is het op grote afstand van je eigen adres, dan zul je erop moeten vertrouwen, dat het goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien u geen reservering heeft geplaatst voor het te huren object kunt u vragen of u het mag bezichtigen.

Bij reservering kan men u verplichten om vooraf gedeeltelijk of geheel het verschuldigde bedrag te betalen.

Maak een checklist van de aandachtspunten mbt staat en compleetheid van inventaris en indien van toepassing of huisdieren zijn toegestaan.

Voor u is het een gok, maar dat geldt ook voor elke verhuurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote reisorganisaties hebben een boekingssysteem wat dat niet toelaat. Als je bij een particulier of kleine organisatie boekt dan zijn er mogelijkheden hoewel een aanbetaling wel redelijk is om zeker te weten dat je ook komt opdagen. Bedenk wel als je met je koffers op de stoep staat en het huisje bevalt je niet heb je niet zomaar iets anders.