Wat zijn mooie steden om te fotograferen in Overijssel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Persoonlijk vind ik Deventer een moooie stad om te fotograferen, maar eigenlijk vind je overal wel mooie plekjes in vrijwel elke stad als je er naar op zoek gaat. Toegevoegd na 11 minuten: Zutphen heeft ook mooie koopmanshuizen en is een mooie stad aan het water. Kampen heeft veel sfeer en een historisch centrum waar je heerlijk doorheen kunt wandelen. Zwolle heeft ook veel monumenten en je kunt er lekker eten en shoppen. Het is een passantenhaven. Doesburg is ook aantrekkelijk om te fotograferen, want hier kun je heerlijk fietsen en wandelen vanwege de natuur. Hasselt heeft veel doorkijkjes en bruggetjes, mooie grachtenpanden en geveltjes.Is ook historisch.

De Hanze steden in Overijssel: Zwolle, Kampen, Ommen, Oldenzaal, Hasselt. De steden hebben een rijke historie en vaak mooie overblijfselen van stadspoorten en stadsmuren.

Idd Deventer boven de andere steden. vind ik persoonlijk dan. woon in genemuiden maar heb ook in deventer gewoond. prachtige stad met ontzettend veel historie.

Ga eens kijken in Blokzijl. Een heel klein stadje, maar heel erg mooi. Ca. 5 KM daarvandaan ligt Vollenhove, daar zijn ook diverse mooie 16e en 17e eeuwse pandjes te bewonderen.

Deventer en Zutphen

staphorst!

De binnenstad van Zwolle! Toegevoegd na 3 minuten: In Delden kan je overigens ook mooie plaatjes schieten.

Als je het wilt zien, kun je in iedere stad of dorp wel iets vinden dat de moeite van een foto waard is Toegevoegd na 34 seconden: ook in Overijssel

Daarvoor zou ik zeker naar Deventer gaan, deze stad straalt echt sfeer uit!

Hattem (ligt officieel in Gelderland), direct onder Zwolle. Heeft een super pittoresk centrum met oude stadsmuren en poorten. Ook Elburg heeft een dergelijk centrum, maar ook nog een mooie haven erbij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100