Wat voor haken en ogen zitten eraan wanneer je je eigen camper wilt verhuren?

Welke verzekering kun/moet je nemen voor als de huurder schade krijgt, welke voorwaarden moet je stellen bij verhuur, etc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Verhuren prive is moeilijk. Jij denkt alleen aan de gevolgen van verkeerd gebruik als ze schade maken aan jouw bezit. Maar nu dit de camper gaat stuk in Spanje en ze bellen je op, nu moet jij voor vervangging zorgen. Buiten jouw schuld om gaat er iets mis met het gas en er volgt een explosie, dan begint er een enorme juridische touwtrekkerij en gaat enorm veel geld kosten. Dus ga je de camperverhuren zal je een aparte verzekering moeten afsluiten waarin alles is opgenomen in de kleine lettertjes en dan is de premie niet te betalen meer. Kijk maar eens in het Burger wetboek wat er al niet staat onder verhuur. Wat de plichten zijn van de huurder maar ook van de verhuurder.