Op Corsica viel het me op dat ik veel 06-nummers zag (op reclame borden).

Hoe kan dat als dit het landcode is van de mobiele telefoons van Nederland, deze nummers hadden even veel cijfers als mobiele nummers (in Nederland) maar er waren té veel die een 06-nummer hadden.. het lijkt mij niet dat dat dan allemaal Nederlanders zijn...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Corsica heeft voor de mobiele nummers OOK 06 als regiocode genomen. Dus alle 06 nummers zijn ook daar mobiele nummers.

Dat je geen nederlandse mobiel krijgt is omdat je op dat moment in corsica aan het bellen bent. Voor nederlandse nummers moet je daar +31 6 bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Corsica behoort tot Frankrijk.
Toeval of niet, maar in FR beginnen de mobile nummers ook met 06.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is over de hele wereld zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mindseye: Dat klopt niet. In duitsland is het 01
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mindseye : en in belgie is 047*, 048*, 049* ...