Welke internationale diploma's en vergunningen moet je hebben voor een solo-zeiltocht rond de wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

Geen ; het is geen officieel erkend beroep ofzo. Goed kunnen en navigeren is wel handig als je het er levend vanaf wil brengen, evenals een wereldwijd netwerk goede contacten, maar er zijn geen opleidings-eisen aan verbonden. Als je wilt, mag je morgen in een bootje stappen en vertrekken (mits je meerderjarig bent, anders willen mensen nog wel eens graag beoordelen of zij wel vinden dat je mag), maar de kans dat je het er levend vanaf brengt is dan niet zo heel groot, vrees ik. Het is dus vooral in je eigen belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Vreemd, het dragen van autogordels en helmen is ook voornamelijk in je eigen belang, toch is het niet dragen wel een probleem waarvoor je aangepakt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je stiekem zeilmeisje dan Jelle?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
!Mlodewijk ; dat schijnt iets te maken te hebben met de enorme rotzooi die ze na een ongeval moeten opruimen, vergeleken met de beduidend verminderde schade na een aanrijding MET gordels en tegenwoordig airbag. Sinds die invoering is het vinden van donororganen trouwens wel een groter probleem geworden, maar de balans slaat blijkbaar toch door ten voordele van de gordel en de helm. Ik zou ook beiden niet willen missen, eerlijk gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je jaloers, Jelle ;-) ?
Tja, ik ben er nu ook geen voorstander van dat een kind van dertien wel mag. Jij wel ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook blij dat gordels, helmen, airbags etc. bestaan, maar hoe ellendig het er ook aan toe kan gaan als je een ongeluk krijgt zonder gebruikmaking van deze middelen ik blijf het vreemd vinden dat ze verplicht zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik niet ; voor de uitgaven aan ziektekosten draaien we- vanwege het collectieve stelsel - nu eenmaal allemáál op, dus daar mag best wat preventiefs gedaan worden, zoals een draagplicht voor beveilingsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, wat is dan een volgende stap, mensen die roken en / of overgewicht hebben meer premie laten betalen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is een TOTAAL ande verschijnsel, omdat dat een heel, hel groot grijs gebeid is. En daar zijn ook wel eens vragen overgesteld. Dit soort veiligheidsmaatregelen echter heeft niets te maken met leefstijl, maar met het gebruik van het onderhavige voertuig. Dat mag je dus zonder enig bezwaar of zonder enig psychisch of lichamelijk beletsel van iedereen vragen / eisen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, dat het risico bij het niet dragen van gordels er wel is en dat het bij die andere onderwerpen erg onduidelijk is ben ik met je eens. Okee andere poging. Stel iemand heeft een brandblusser of boodschappen los achter in de auto liggen, wat denk je dat er gebeurt als je ergens tegen aanbotst? Wordt daarop gehandhaafd?
Het enige dat je nodig hebt is een paspoort met visum voor de landen met visumplicht die je aan wilt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast het eerder genoemde paspoort neem ik aan dat een vaarbewijs ook wel verplicht is.
(verplicht bij zeiljachten van 15 meter of meer)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zee is vrij. Je hebt geen enkel document nodig, zolang je maar geen haven binnenvaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een marifoon certificaat/bewijs hebben. Er zijn namelijk bepaalde regels mbt het gebruik daarvan.
Verder heb je tot een maximum vermogen van je motor en een maximum lengte van je boot geen vaarbewijs nodig.

Voor meer info zie de link