Hoe lang duurt het spoedaanvraag van een paspoort?

Wat kost een spiedaanvraag en hoelang duurt het voor je paspoort binnen komt. En heb je ook noodreisdocumenten.
Dit omdat mijn oudste zoon met ons mee zou gaan voor een paar dagen Italië. Woensdagavond staat het vertek voor de deur. Ik hen met mijn poffertjesporem voor hem reisdocumentatie aan te vragen.

Toegevoegd na 10 minuten:
We gaan met de auto. Van Schiphol is dus geen spraken.
Waar kan je dan je noodreisdocument ophalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
5.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon morgen even aanvragen, heb je het overmorgen in huis.

Het beste antwoord

Indien een paspoort voor 15:00 aangevraagd wordt kan het de volgende dag opgehaald worden, zijn wel extra kosten aan verbonden en kan misschien van gemeente tot gemeente verschillen, dus kijk gewoon op de website van je gemeente.

Toegevoegd na 4 minuten:
In mijn gemeente zijn de kosten voor een paspoort 50 euro plus 41 euro als het een spoedaanvraag betreft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kan in n dag of 2 gebeurd zijn, kijk even op de site van je gemeente
13 jaar geleden
Noodreisdocument

Als het aan u zelf te wijten is dat u niet in het bezit bent van een reisdocument kan de Koninklijke Marechaussee u weigeren een noodreisdocument te geven. Wij raden u aan eerst contact op te nemen met de betreffende post van Koninklijke Marechaussee voordat u er naar toe gaat. Zij vertellen u precies waar en wanneer u terecht kunt.

Benodigde gegevens
Voor een aanvraag van een noodreisdocument moet u bij de Marechausseepost de volgende zaken overleggen:
* 1 goedgelijkende pasfoto (recht naar voren genomen; formaat 3,5 bij 4,5 cm) Voor meer informatie over de eisen waaraan de foto moet voldoen, verwijzen wij u naar www.paspoortinformatie.nl
* het verlopen - en niet tijdig bij de gemeente te vernieuwen - paspoort of identiteitskaart;
* een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie;
zo mogelijk een ander legitimatiebewijs (rijbewijs, ID-kaart).

Overige documenten/bescheiden
Als het oude document vermist is en bij de gemeente niet tijdig - eventueel met spoedprocedure - een nieuw document verkregen kan worden, moet u bij de Koninklijke Marechaussee ook een proces-verbaal van vermissing van de (Nederlandse) politie verleggen.

Omdat je er niet bij zet hoe oud je oudste zoon is geef ik alle kosteninformatie over een paspoort.
Even bellen met met je eigen gemeente, en je weet hoe lang het duurt.

Paspoort aanvragen € 50,90
Paspoort aanvragen (bijkomende kosten bij spoedaanvraag) € 41,00
Paspoort aanvragen (bijkomende kosten bij vermissing) € 16,40
Paspoort aanvragen (bijkomende kosten bijschrijven kind achteraf met kindersticker) € 20,90
Paspoort aanvragen (bijkomende kosten bijschrijven kind achteraf met spoed) € 20,90 + € 19,50
Paspoort aanvragen (bijkomende kosten kind bijschrijven direct bij aanvraag) € 8,95

Toegevoegd na 13 minuten:
Hier ook nog een overzicht van de marechausseeposten
http://www.gerente.nl/gemeentesluis/php/products.php?key_id=145&tab=YZ