Op vakantie naar Noorwegen met een camper. Wat is het slimste

Wij willen met z'n tweeën naar Noorwegen en daar rond gaan trekken met een camper. Wat is de slimste oplossing:
Daar een camper huren en met auto/ boot of vliegtuig daarnaar toe gaan. Scheelt veel reizen.
Daar camper 2e hands kopen en die daar gebruiken en dan weer verkopen. Of hier in Nederland een camper kopen/huren en naar Noorwegen gaan rijden.
Het nadeel wat de camper heeft qua reistijd, dat deze een stuk langzamer rijdt dan luxe wagen.
Wie weet ook een site voor 2e hands campers in Noorwegen.

Bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Het beste antwoord

Ik zou voor deze route kiezen. Met aanhangwagen vanuit Nederland rij je naar Hirtshals in Denemarken, daar neem je de boot naar Kristiansand. Dat is de kortste route naar Noorwegen. Als je begint door Zweden te rijden ben je heel lang onderweg, Bij Hirtshals is de snelste oversteek naar Noorwegen.
http://www.directferries.nl/hirtshals_kristiansand_veerboot.htm

Toegevoegd na 2 minuten:
Hirtshals - Kristiansand Veerbootmaatschappij

Fjord Line
3 afvaarten / dag
2 uren 15 minuten overtocht

Color Line
17 afvaarten / week
3 uren 15 minuten overtocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Noorwegen is schreeuwend duur, als ik mijn vrienden daar mag geloven. Derhalve zou ik het olgende doen:

Koop of huur een kampervan hier, en begin je vakantie hier: Je begint met rustig richting noorwegen te rijden, een uurtje of 6. Dan zoek je een camping. Hebt een leuke middag daar. De volgende dag sta je op tijd op en rijdt weer 6 uurtjes. Zo is je vakantie bij de reis ingbegrepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn camperverhuurbedrijven die tevens een reisbureau hebben en die wereldwijd overeenkomsten hebben gesloten met dezelfde branchegenoten.

U kunt in Nederland een reis boeken en de camper huren of kopen, alsmede in Nederland de reis boeken en in het buitenland de camper huren.

http://www.bwcampers.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet de reis per camper naar Noorwegen toe ook beschouwen als vakantie en niet als nutteloze reistijd. Er is overal onderweg veel moois te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een camper kopen en daar verkopen. Als je het goed doet heb je je vakantie eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Qua reistijd valt het verschil nog wel mee. Campers halen wel zo'n 100 km/u, sommige nog wel meer. Het verschil tussen 100 en bijvoorbeeld 120 km/u is verwaarloosbaar. Ik rij altijd maar 100 km/u en dat scheelt me op een rit van 2 uur ongeveer 10 minuten (maar scheelt wel mooi meer dan een kwart brandstof). Daarbij, wat rustiger rijden is veel prettiger en hou je langer vol. De reis zelf is ook de moeite waard, wat maakt het uit of je er uiteindelijk een paar uurtjes langer over doet.

Als je maar kort wilt gaan, zou ik persoonlijk een camper huren, als het voor één keer is. Als je nog vaker zo'n reis wilt maken, of als je voor langere tijd naar Noorwegen wilt, zou ik een camper kopen en deze naderhand verkopen. Misschien eerst in Noorwegen proberen, aangezien dat een iets duurder land is dan Nederland. Lukt het daar niet voordat je echt weer terug moet, kun je hem altijd weer in Nederland verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de camper hier huren en daar mee naar Noorwegen rijden.
Als je met het vliegtuig naar Noorwegen gaat ben je ook al zeker 6 uur kwijt met naar Schiphol gaan, inchecken, boarden, vliegen, bagage ophalen, douane etc., in die zes uur kun je al een aardig eindje richting Denemarken zitten.

Daarnaast lijk je er van uit te gaan dat je aankomt en direct een camper vind en koopt en dat het verkopen ook niet meer dan een uurtje gaat kosten.
Ik denk dat het kopen en verkopen van de camper je in totaal toch minimaal wel een dag of 2 gaat kosten en zou dat meer zonde van mijn vakantie vinden, dan diezelfde twee dagen al rijdend door onbekende gebieden in Denemarken te trekken, hier en daar een paar uur stoppen om te genieten van wat je daar ziet.
je hebt immers vakantie, je hebt alle tijd.

Enjoy!