Ik ben 13 jaar en ik wil met de trein naar mijn tante in Duitsland. (grens van nl en duitsland) mag je dat of moet je daar ouder voor zijn?

Vanaf hoeveel jaar mag je met de trein alleen reizen? in Duitslannd, dus niet zo ver!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Dat mag vanaf 12 jaar.

Toegevoegd na 23 minuten:
Oké. Ik lees net dat je in Nederland vanaf 12 alleen mag reizen. Maar in duidsland heb je onder de 15 een begeleider nodig. Dus sorry. Je kan niet alleen naar je tante in duidsland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de ns site vind ik dit:
Voor alleenreizende kinderen tot 12 jaar is het niet toegestaan om gebruik te maken van een Railrunnerkaartje. Het is wel toegestaan om met 40% korting te reizen (ook buiten de voordeeluren).

Dat betekent dat leeftijd niet uitmaakt.

Heb je een paspoort en een briefje met toestemming van je ouders, dan maakt het al helemaal niet uit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor alleen reizende kinderen van 6 tot en met 11 jaar geldt meestal een korting van 50% op het volle tarief; zij hebben dan recht op een eigen zit-, lig- of slaapplaats.

http://www.nshispeed.nl/nl/tarieven-en-kortingen/overige-kortingen-met-de-trein

Hier kun je ook je reis plannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je moet begeleid worden door een 15 jarige, en je moet in het bezit zijn van een paspoort/identiteitskaart