Zijn er in de vakantie tijd Meer of minder mensen in nederland dan normaal ?

Veel nederlanders gaan naar het buitenland toe.
er komen ook buitenlanders hier op vakantie.

Zijn er in de Vakantie dan meer of minder mensen in nederland of komt het ongeveer op hetzelfde neer?

13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Minder:

4.1 gaan weg uit NEderland, en 2.5 miljoen mensen komen hierheen voor vakantie.

http://www.z24.nl/economie/nederland/artikel_80026.z24/Meer_mensen_blijven_in_Nederland_deze_zomer.html
Het NBTC rekent, met juli als vakantiemaand voor de deur, op 3,9 miljoen zomervakanties door Nederlanders in eigen land. Dat zijn er 100.000 meer dan vorig jaar.

Het bureau houdt wel een slag om de arm. Als het huidige mooie weer aanhoudt, zou dat twijfelaars over de streep kunnen trekken en leiden tot meer vakanties in eigen land. Het inkomend toerisme zal deze zomer dalen van 2,6 miljoen toeristen naar 2,5 miljoen.

Zomervakantie
De zomervakantie begint komend weekeinde, zaterdag 4 juli, en eindigt op zondag 6 september. Nederlanders zullen zo'n acht miljoen zomervakanties ondernemen, 3,9 miljoen in eigen land en 4,1 miljoen in het buitenland. In Nederland zijn campings en bungalowparken populair.