Hotel. Pepermuntje op kussen. Hoe zit dat nu precies?

Vroeger, en misschien nu nog wel, legde men in hotels, na het verschonen van het bed, een pepermuntje op het kussen. Wat was de bedoeling daarvan?

Moest het kussen er frisser door gaan ruiken, of was het de bedoeling dat je het moest opeten?
Wie weet iets over dat gebruik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger werd wel eens gezegd, een pepermuntje tussen de knieen houden voorkomt dat een vrouw zwanger wordt ;-)
Tja..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, heb ook wel eens zoiets gehoord.
De bijwerking was spierkramp!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 leuke vraag: )

Het beste antwoord

In het hotel waar ik werk leggen ze altijd een klein zakje met 2 mentosjes neer op een welterusten kaartje.
Is bedoeld als aardige attentie, met als doel dat de gast dat waardeert en zich welkom voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gewoon een aardige attentie van het hotel, soms is het ook een chocolaatje
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Is als aardigheidje bedoelt voor de gast. Kom dat tegenwoordig echter niet vaak meer tegen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
In Duitsland heb ik in verschillende hotels al eens zakje met Haribo gummiberen gehad.
Het zal echt als zoete versnapering bedoeld zijn: een extra attentie.
Ik heb ook wel eens een condoom op het hoofdkussen gevonden maar dat was een wat 'bijzonder' hotel.
Utrecht
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plus voor de bedoelde of onbedoelde humor in je laatste zin.
Utrecht
13 jaar geleden
Ik kreeg ook ergens wel het idee dat het hotel niet alleen per nacht verhuurde maar ook per uur....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar goed dan dat ze condooms verstrekten, anders kreeg je buikpijn van de pepermuntjes...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien was dat wel een condoompje met pepermunt- smaak.
Ik heb het nog nooit gezien.
Maar het was vast bedoeld als attentie voor de gast.

Tegenwoordig zal je dat niet meer vinden, een los pepermuntje wordt niet meer als hygienisch gezien.

Laatst in Zutphen kregen we een doosje theezakjes
als attentie van het hotel. Thee uit Zutphen.

Zo zijn er wel meer dingen.
Maar geen losse pepermuntjes (meer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hygienisch lijkt het me zeker niet. +!
Cryofiel
13 jaar geleden
Als ik al een "los" pepermuntje op mijn hotelkussen vond, was dat wel een *verpakt* pepermuntje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij uit Zutphen,verbouwen veel,maar bij ons op de berghellingen wil geen thee groeien!
Het is puur bedoeld als kleine attentie.
Het kunnen pepermuntjes of chocolaatjes zijn,
soms staat er 'sleep well' bij.
Ze wilen laten zien dat de klant koning is.
Soms worden pyjama's mooi gevouwen.
In Sri Lanka werd er zelfs met bloemetjes 'Goodnight'
op het bed 'geschreven'. Erg leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een attentie, maar het kamermeisje verwacht de andere ochtend een kleine tip/fooi te vinden. Wat door veel mensen niet begrepen wordt.