Hoe is het weer in oktober in toscane italie

Wij willen graag in oktober met het kinderen en kleinkinderen een week naar toscane in italie Is het in die maand ook nog wel mooi weer ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.7K

Antwoorden (3)

Voor een actueel beeld van het weer en een overzicht van de temperaturen in Toscane kun je gebruik maken van de volgende websites: weeronline.nl, wunderground.com, arsia.toscana.it, meteotoscana.it en/of direttameteo.it.
Het klimaat van Italïe kan grofweg worden aangeduid als een Middellandse-Zeeklimaat, een subtropisch klimaat met warme, droge zomers en zachte winters. Landinwaarts bestaan echter aanzienlijke verschillen, samenhangend met geografische bijzonderheden en de invloed van zee en bergketens.

Toscane kent een mild klimaat (zie onderstaand tabel). Het bijzonder aangename klimaat is mede te danken aan de relatief warme Tyrrheense Zee. Bovendien is Toscane droger dan het meer noordelijke en zuidelijk gelegen kustgebied, omdat het in de luwte van Corsica ligt.

De echte Toscane-kenners gaan overigens het liefst vanaf half oktober tot half juni. Het klimaat is dan heerlijk en in oktober maak je nog een stukje druivenpluk mee, in november de olijvenoogst en in december de truffel.
Liefhebbers van het zwembad, die bij de meeste logeeradressen wel aanwezig is, moeten er rekening mee houden dat de meeste Italianen hun zwembad pas vanaf 1 mei gebruiksklaar hebben!

Op de website vind je nog een schema met gemiddelde temperaturen door het jaar heen! Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
september,oktober en november zijn de mooiste maanden om op vakantie te gaan in italie het is dan gemiddeld nog zo'n 25 graden de warmste maanden zijn juni juli en augustus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In voor- en naseizoen is het goed vertoeven in Toscane. Het is dan vaak nog lekker warm, maar niet meer zo heet. Wel is er meer kans op regen, maar dat is dan ook vaak zo weer voorbij.