Welke plekken op aarde moet je eens in je leven hebben bezocht?

Het hoeven geen standaard vakantie plekken te zijn, maar plekken waar je de cultuur goed leert kennen. Plekken waar je maanden doorbrengt etc. Wil ooit een wereldreis maken, maar wil weten welke plekken het echt waard zijn om heen te gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (12)

Je geboorteplek moet je eens in je leven hebben bezocht.

Verder zijn er geen plekken die je bezocht 'moet' hebben.

Maar ik denk dat er heel veel plekken zijn waar je bij langer verblijf enorm veel indrukken kun opdoen.

Als ik een wereldreis zou maken zou ik zeker Tibet in mijn reisschema opnemen.
13 jaar geleden
Ongeveer 80% van het werelderfgoed is in Italie. Toscane (Florence, Siena) is een absolute must. Verder Venezie en Rome.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tocht door Taman Negara, het tropisch regenwoud in Maleisië. Je komt in een heel andere cultuur, andere mensen, andere gewoonten, andere beesten. Naast alle nieuwe dingen, leer je ook jezelf goed kennen.
Ga met een lokale gids, hij kent de stammen die er wonen, zorgt ervoor dat je echt contact kan maken, hij kan gewoon een paar weken mee op tocht door het woud.

Take nothing... but pictures
Leave nothing... but footsteps
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij ook echt fantastisch! plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook fantastisch. Ik heb het kunnen doen, voordat ik in mijn karretje terecht kwam. Een prachtige herinnering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Niagara watervallen
- Zonsopkomst bij Ayers' Rock
- Zonsondergang bij een rivier in Oost Africa
* De grote migratie van Wildebeeste en Zebra in Oost Afrika
- Shanghai
- Kanalen in Amsterdam
- Petra, Jordanie
- Grand Canyon Trail
- Machu Picchu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Israel is een bijzonder land, rijk aan tegenstellingen, cultuur en historie. Kiev en Odessa (beiden oekraine) zijn erg bijzonder. Veel van de parken in Californie en Nevada (red rock canyon, sequia national park, kings canyon, brice canyon)

Wat reizen erg bijzonder maakt is het contact met de lokale bevolking en ervaring die je daarmee opdoet. Daar kunnen veel bijzondere plekken niet tegen op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb veel mooie dingen gezien die ik iedereen zou gunnen te zien:
* Zonsopgang Macchu Piccu
* Trek van de gnoe's in Masai Mara
* Torres del Paine (Patagonie)

Maar één van de dingen die de meeste indruk op me gemaakt heeft en die elke verwende buitenlander eens zou moeten doen is een bezoek brengen aan een sloppenwijk in Afrika. Als je ziet hoe ontzettend gastvrij die mensen zijn, ze hebben niets, maar stonden erop dat we thee bleven drinken.
Voor de kinderen hadden we balonnen meegenomen, die oprechte blijdschap bij het krijgen van zoiets kleins...
Het zet je even met beide voeten op de grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
noorwegen. zo mooi..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens een dagje naar Edinburgh (schotland), en doe daar eens een Ghost-tour.
Dan proef je cultuur...

Namelijk dat de stad is gebouwd op een oude stad. Die stad hebben ze verdolven om de pest te bestrijden. Dus als je bang bent voor geesten. Moet je zeker even naar het spookhuis gaan. Onder de stad.

Dat is pas cultuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf ben ik niet gauw onder de indruk op vakantie maar als je echt een bijzondere ervaring wilt:

Als je genoeg tijd hebt (in mijn geval 6 maanden) moet je zeker naar Australië gaan. Een campervan kopen en met de kaart maar zien waar je uitkomt. Wij waren langs de oostkust gereisd en je ziet zoveel variatie en zoveel mooie plekken, van oerbossen tot tropische regenwouden en natuurlijk kom je dieren tegen die je alleen daar tegen komt zoals de kangoeroe en de koala. Daarnaast is een bezoekje aan The great barrier reef het ook waard, waar je zeker eens moet gaan duiken, (of in mijn geval je duik brevet halen).

Ik kan zoveel meer opnoemen, maar zo'n lap tekst heeft niemand zin om te lezen;)

Zo'n reis als dit is echt magisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Corsica! Ik ben er helemaal aan verkocht.. adembenemende plekken aan de kusten en in het binnenland!
Bijvoorbeeld de route tussen Porto en Piana is zo ontzettend mooi..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is voor iedereen een plek waar je eens in je leven moet zijn geweest maar die plek kan alleen jij ontdekken het kan ook een heel speciaal plekje zijn dat voor jou heel mooi is.
Succes met zoeken