Geldopnemen via automaten in Engeland met een maestro bankpas,is dat mogelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
8.7K

Antwoorden (10)

Ja dat kan heel goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, er komen dan gewoon ponden uit de muur.. het kan wel zo zijn dat je wat betaalt voor het 'omrekenen', maar dat zal nooit meer zijn dan 0,50 euro o.i.d
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja want iedere bank behoort tot een bepaald betaalpassysteem die weer bestaan uit meerdere individuele banken. Dat zorgt er voor dat alle geldautomaten een universeke werking kunnen hebben. Je kan zelfs met een bankpas uit Amerika in vele plaatsen in Azië pinnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst navragen bij je bank of het mogelijk is met je pas geld op te nemen in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maestro kan binnen Europa altijd gewoon, daarvoor hoef je niet contact op te nemen met je bank om dat te weten.
Je kan overal ter wereld pinnen waar een maestro-logo staat.
Als je klant bent van Rabobank, dien je dat eerst van te voren aan te geven dan kun je die optie om te pinnen in het buitenland activeren. ABN AMRO klanten kunnen vanaf 1 januari 2013 de wereld-dekking of europa-dekking selecteren. Let er wel op dat je rond de 2,15 betaalt per keer dat je in de UK pint. Dit verschilt per bank in NL. Dit is een omrekenkoers die je betaalt omdat je vreemde valuta krijgt en dit is een vergoeding voor de engelse bank voor gastgebruik van de geldautomaat. Dit kan per bank verschillen in Engeland. Het maximale bedrag is afhankelijk van de bank waar je gaat pinnen. Maximaal kan dat verschillen van rond de 300 tot 500 euro per keer per dag. Je kan ook betalen in de winkels met je pas in de UK. Hier komen verder geen kosten bij. Ik zou je adviseren om een creditcard mee te nemen als reserve-betaalmiddel. Hierin zit meestal ook een gratis dekking tegen diefstal, verlies of schade van je aankopen. Hopelijk is je vraag beantwoord. Veel plezier in Engeland!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk goed of je bankpasje een wereldpas is. Dan weet je zeker dat je over de hele wereld kan pinnen, waar het maestro logo staat (goed vertegenwoordigd wereldwijd)
Vanzelfsprekend komen er wel transactiekosten bij om van euro's naar ponden te gaan. Je betaald een vast bedrag plus een percentage van het opgenomen bedrag aan transactiekosten (door dat vaste bedrag kiezen mensen er vaak voor grotere bedragen op te nemen).

Wanneer je veel buitenlandse reizen maakt raad ik wel aan om een creditcard te nemen. Nog beter vertegenwoordigd wereldwijd en er zijn meer voordelen. Maar dat was je vraag niet dus ga ik er niet verder op in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een nieuwe bank pas hebt ,waar je nog niet mee gepind hebt,moet je er eerst in nederland mee pinnen. Anders kan je niet in het buitenland pinnen. Het pinnen in het buitenland ,ook buiten de eurolanden, gaat het zelfde als in de eurolanden. Have fun in Engeland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat is mogelijk ,doe het niet met je credit kaart want dat kost geld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geld opnemen kan, maar ik raad je aan om zoveel mogelijk alle betalingen rechtstreeks te pinnen, dit is doorgaans goedkoper dan eerst ponden uit de muur trekken en daar dan contant mee te betalen. Ik heb daar in Schotland, waar ik een groot deel van 2011 heb gewerkt, goede ervaringen mee. Situatie zal nauwelijks verschillen met Engeland. Wel is het zo dat meer bedrijven dan in Nederland een ondergrens hanteren (meestal 10 pond). Ook komt het soms voor dat je 10 pence extra moet betalen om te pinnen, maar dit zijn uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is mogelijk:

PINNEN DOE JE MET MAESTRO®

Dankzij het Maestro® logo op je pinpas betaal je overal in het binnen- en buitenland makkelijk en extra veilig. Wereldwijd kun je op meer dan 14 miljoen acceptatiepunten met Maestro® betalen. Betalen en geld opnemen binnen de Eurozone is, net als in Nederland, gratis voor consumenten.

Maestro® is onderdeel van MasterCard® International. Klik hier voor meer informatie.