Is Egypte een geschikt land om op eigen houtje (man en vrouw) te reizen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Niet heel erg.
Egypte is tamelijk onveilig en als je in de verkeerde gebieden omt heb je snel problemen.

Ik zou dit niet als eerste 'zelfstandig rondreisland' adviseren. Maar als je centraal amerika, afrika en azie gezien hebt kan het natuurlijk best.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Egypte is ongeveer het makkelijkste land om te reizen.
Je hebt de kust, de Nijl en een paar oases.
Overzichtelijker kan gewoon niet en verdwalen is dus echt niet aan de orde.

En toeristen moeten overal opletten, want toeristen zijn i.p. altijd net iets kwetsbaarder en vaak ook rijker dan de inheemse bevolking.

Het is zo lekker als je je eigen gang kan gaan. zeker doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt heel erg van die man en vrouw af.
Wat andere mensen al zeggen: heb je al reiservaring?
Ben je bekend met de Arabische cultuur? Mensen gaan daar wat anders met elkaar om, tijd is minder belangrijk, en haast wordt niet op prijs gesteld.
Bijna iedereen weet dat ie moet afdingen, maar weet je hoe?
Zo zijn er vele vele cultuurverschillen, om maar 1 ding te noemen.

Ik zou zeggen: informeer je goed voor je naar Egypte gaat, leer wat woordjes in het Arabisch, leer wat over de cultuur en laat je informeren over de huidige situatie, waar er eventueel gevaren zijn voor toeristen.