mag je een mes meenemen in je vliegtuig bagage op schiphol (niet in de handbage)?

Ik vlieg binnenkort vanaf schiphol naar Schotland en ga daar een flinke wandeling maken en survivalen. Nu heb ik dus een mes nodig voor dit avontuur. Maar wil graag weten of ik mijn mes wel mee mag nemen op schiphol en in mijn bagage (voor bagageruim) mag stoppen. Wie o wie kan mij helpen. Op internet kom ik er niet uit wat nu wel mag... Het gaat hier om een mes genaamd: BuckLite MAX Large (niet inklapbaar) en is 21,5 cm lang....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
52.6K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb in Afrika een enorm mes gekocht van 50 centimeter in een houten schede. Ik had ook een pijl en boog gekocht met een geitenleren pijlenkoker en pijlen met weerhaken. Dit zat allemaal in mijn koffer en zonder problemen in het bagageruim. In NL wilde de douane het mes even zien, en vroegen ze wat ik er mee ging doen. Maar verder was het geen probleem. Ter informatie, het mes en de pijl en boog hangen in de woonkamer aan de muur ter decoratie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik ga met scouting op worldjamboree en moet met het vliegtuig hoe lang zakmes mag ik mee nemen?

Antwoorden (5)

Ja, zolang je hem niet in je handbagage doet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weet je waar ik deze informatie terug kan vinden? wil dit namelijk echt zeker weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bron?????
ja dat mag, geen probleem
ik neem altijd m'n schaar, mes
en nagelknipper mee in de koffer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem:

http://www.hiking-site.nl/prikbord/showthread.php?t=3565
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp een klein beetje dat je ook een bron wil hebben.
Op onderstaande link is een lijst te vinden met spullen die Niet in het ruim meemogen. In deze lijst staan eigenlijk alleen maar middelen die direct gevaar kunnen opleveren. Een mes kan je immers niet direct gebruiken. Wel kan een mes of wapens om andere redenen uit je bagage geplukt worden.....Wapens of replica`s omdat ze überhaupt verboden zijn. En messen indien ze wellicht als zeldzaam antiek of wellicht van massief goud gesmokkeld kunnen worden. Jouw gebruik is legitiem en moet zeker geen problemen geven.
11 jaar geleden
Ja dat mag maar alleen niet in handbagage