Ik ga deze zomer met de auto naar Engeland. Ik wil via Calais. Boot of tunnel? en moet je van te voeren reserveren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Zowel de boot als de tunnel moet je reserveren. De boot is wel een stuk goedkoper en ook gezelliger.
Overtocht boot duurt met aan en afmeren c.a. 1 uur 15 min. De tunnel 35 min. Afhankelijk van de drukte kan je als je eerder arriveert bij de boot/tunnel, een paar overtochten eerder nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben een aantal keer via de tunnel gereisd naar Engeland en ik ben er wel tevreden over. Je moet wel van tevoren een plek reserveren op de trein, dus je moet al goed van tevoren inplannen wanneer je (ongeveer) de in Calais bent. Tickets reserveren kan via de site van eurotunnel (zie link). Dan kan je ook gelijk zien welke tickets er te reserveren zijn en hoe het een en ander werkt.

Hoe het een en ander met de boot werkt weet ik niet.