Wat is het verschil tussen een kamer, studio en appartement?

Ik dacht altijd dat een kamer hetzelfde was als een studio. Maar als ik de boekingswebsite laat zien zeggen ze: "Nee, dat is een studio." Wat is het verschil tussen een kamer, studio en appartement? Ik wil het liefst op vakantie wel een keuken om in te koken, maar het hoeft niet groot te zijn.

een jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (1)

Een kamer is een ruimte waar je enkel overnacht. Hier zijn geen kookfaciliteiten aanwezig. Wil je zelf koken? Dan kan je beter kiezen voor een studio. Een studio bestaat nog steeds uit 1 ruimte, maar heeft wel kookfaciliteiten. Bij een studio slaap, kook en eet je dus in dezelfde ruimte. Een appartement is ruimer en heeft vaak 1 of 2 aparte slaapkamers. De woon-/eetkamer is dan een aparte ruimte.