Wat zijn de inreisvoorwaarden voor een vakantie naar Indonesië?

Het lijkt mij bijv. tof om rond te reizen door Bali met m'n vriend. Maar waar moet ik rekening mee houden?

een jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
ronron1212
een jaar geleden
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/indonesie

Antwoorden (1)

Om naar Bali te reizen dien je momenteel een coronabewijs te hebben waaruit blijkt dat je volledig gevaccineerd bent of bent hersteld van corona. Reis je met een herstelbewijs? Dan dien je bij aankomst in Indonesië een PCR-test af te nemen. Volledig gevaccineerde reizigers zijn uitgezonderd van deze PCR-test.

Daarnaast is het verplicht om de Health Alert Card in te vullen in de Indonesische app Peduli Lindungi en moet je kunnen aantonen dat je een ziektekostenverzekering met COVID-19 dekking hebt. Eenmaal aangekomen op Bali is het mogelijk om op de luchthaven een Visa on Arrival tegen betaling aan te vragen. Vergeet voor je vakantie naar Bali ook geen mondkapjes. Op openbare binnen- en buitenruimtes is het namelijk nog verplicht om een mondkapje te dragen.