Zijn er beperkingen voor toegang tot hotels in Italië als je geen coronapass hebt?

Ik ben nog niet volledig gevaccineerd en heb dus nog geen recht op een coronapass. Nu heb ik een reis geboekt naar Sardinië vorige week, dat toen helemaal "groen" was. Maar nu is Sardinië plots helemaal rood.
Ik weet dat ik formulieren moet invullen bij de heen reis en bij de terugkeer (PLF), een negatieve coronatest van minder dan 48 uur moet kunnen voorleggen bij heenreis, en dat er nu blijkbaar in Italië geen toegang is tot cafés en restaurants en musea als je geen coronapss hebt.
Nu vraag ik me af of dit laatste ook geldt voor hotels, dus of ik daar ook een coronapass moet kunnen voorleggen? Ik heb al bij de betreffende hotels gekeken en zie nergens iets vermeld staan, maar zou niet graag meemaken dat ik ginder plots op straat sta omdat ik nergens meer binnen mag. Onder een brug slapen lijkt me niet zo aantrekkelijk.
Ik kan me natuurlijk ook de hele tijd laten testen tijdens mijn reis, maar vraag me af of dat dan even goed is dan een coronapass. En of dat zo handig te regelen valt.

2 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Antwoorden (1)

De coronapas is niet verplicht voor het verblijf in hotels en accommodatiefaciliteiten, behalve voor toegang tot ontbijtruimte, restaurantruimte, enz. en voor binnenactiviteiten als wellnesscentra.
SimonV