Als ik een tweepersoonskamer boek maar aanduid 1 persoon . Mag er iemand blijven slapen dan?

Mijn ouders zullen tweepersoonskamer boeken maar die zullen aanduiden 1 persoon ook al is het dezelfde prijs als van 2 personen want we nemen ontbijt er niet bij. Mag ik iemand laten overnachten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vakantie
12.5K
Edraket
3 jaar geleden
Denk je dat de hotels tevreden zijn, met 100 euro per nacht als ze 200 kunnen verdienen zonder extra inspanning?
M.a.w aan het ontbijt alleen verdienen ze 100 euro.
ronron1212
3 jaar geleden
@Edraket hoe kom je aan het ontbijt 100 euro?
Edraket
3 jaar geleden
@ronron1212
De kosten die het hotel moet maken om kamer en badkamer weer in orde te maken voor de volgende gast, dus het poetsen daarvan plus het verschonen van het bed, verschillen nauwelijks of er 1 of 2personen daar de nacht doorbrengen. Dat geldt ook voor verlichting en verwarming.
In de 100 euro van de eerste klant zijn al deze kosten begrepen plus de winst die het hotel maakt.
ronron1212
3 jaar geleden
@Edraket je schrijft M.a.w aan het ontbijt alleen verdienen ze 100 euro.
Edraket
3 jaar geleden
@ronron1212
Als de prijs inclusief ontbijt per persoon 100 euro is, dan ontvangt het hotel 200 euro voor 2 personen..
Met de eerste 100 euro zijn de kosten van de kamer en het eerste ontbijt gedekt.
Van de tweede 100 euro hoeft alleen het tweede ontbijt te worden verstrekt.
Ik schrijf dat ze daaraan 100 euro verdienen, maar dat is natuurlijk 90 euro als het ontbijt 10 euro kost.
ronron1212
3 jaar geleden
De kosten van een hotel zijn wel iets meer dan alleen bedden en kamers verschonen. Personele kosten afschrijvingen verzekeringen stroom gas enz @Edraket. daarnaast kost een gemiddelde kamer voor twee personen iets meer dan 120 euro.

Antwoorden (3)

Nee, als je boekt voor 1 persoon, mag er 1 persoon overnachten
3 jaar geleden
Ja, dat mag, je hebt immers een tweepersoonskamer "gehuurd". De logé zal zich wel moeten laten registreren bij de receptie van het hotel. Een hotel is verplicht een boekhouding van de gasten bij te houden. Kan zijn dat er dan ook nog toeristenbelasting betaald moet worden.
AlphaLimaSierra
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Die tweede persoon melden houdt vooral verband met calamiteiten, In geval van brand en instorting van het gebouw moet men het aantal gasten kennen. Dus neem er geen loopje mee!
Inekez1
3 jaar geleden
Dat is inderdaad de normale gang van zaken. In verband met de coronaregels is het nu niet toegestaan om met 2 personen uit verschillende huishoudens op 1 kamer te slapen.
Dat ligt er aan wie er wil blijven slapen. Volgens de coronaregels mag je niet met 2 personen uit verschillende huishoudens op 1 hotelkamer. Hotels zijn verplicht om daarop te controleren. Iemand zonder inschrijving laten overnachten in je kamer is sowieso nooit toegestaan. Een extra persoon inschrijven die niet tot jouw eigen huishouden (woonadres) behoort is nu dus ook niet toegestaan.

Mogelijk worden de regels weer versoepeld voordat je op reis gaat, maar de kans dat je dit jaar nog met 2 huishoudens op 1 hotelkamer mag overnachten acht ik niet zo groot.
---
Wellicht zullen er hotelketens zijn die soepel omgaan met deze regels. Dat zul je zelf van te voren moeten nakijken of navragen bij het betreffende hotel.
Toegevoegd op 12 april 2021 09:50: tekst