Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij een kaartje an belgie moeten we voor de kempen steeds naar het oosten op het kaartje van belgie kijken. Hoe komt dit?

De kempen ligt toch niet in Oost-Vlaanderen? dus waarom moeten we op een kaartje van belgie altijd naar het oosten kijken als je in de kempen woont (om bv de temperatuur te weten als de weerman op tv is)

waarom moeten we naar oost-vlaanderen kijken op een weerkaartje om het weer te weten , terwijl de kempen toch niet oost-vlaanderen is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
870

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben geen Belg maar ik vermoed dat het een spraakverwarring is.
Je hebt Oost-Vlaanderen (de provincie) en je hebt
Oost Vlaanderen, ofwel het oosten van het Vlaamse deel van België.
Als je het hebt over Oost-Vlaanderen heb je het over de provincie die eigenlijk toch in het westen ligt ...maar wel ten oosten van de provincie West-Vlaanderen.
Heb je het over de Kempen dan ligt die streek in het oosten van Vlaanderen maar niet in de provincie Oost-Vlaanderen, want die ligt in het westen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zo was het
bedankt

Andere antwoorden (2)

Ik woon ook in de Kempen, weliswaar in Nederland, het is toch een heel stuk van de kust af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat klopt.De kempen ligt in het noordoosten van het land.Maar je hebt de provincie 0ost-Vlaanderen met als hoofstad Gent en de provincie West-Vlaanderen met als hoofdstad Brugge.Deze provincies liggen evenwel in het westen van het land.Oost-Vlannderen ligt alleen maar oostelijk ten opzichte van West-Vlaanderen dat tegen de zee ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding