wat is er te doen in New Castle,UK ?

We gaan er 2-3 dagen heen ( met een cruise )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

volgens de site van de DFDS voldoende
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als voetballiefhebber hebben we uiteraard eerst deelgenomen aan een rondleiding door het stadion. Zelden zo'n enthousiaste onvermoeibare gids gehad tijdens een rondleiding. Echt wel een aanrader.

Mochten eventueel aanwezige dames geen zin hebben in een voetbalstadion, dan komen zij in Newcastle zeker aan hun trekken: Het is één van de grootste shopping paradijzen van Groot-Brittannie.

Verder is Newcastle vooral bekend om haar drie bruggen over de rivier de Tyne, maak daar ook vooral een wandeling langs.

Bij DFDS is een city-trip 1 dagje in Newcastle en 2 nachten varen.
Voor één dagje is Newcastle heel leuk, als je er meerdere dagen in moet doorbrengen, dan zou ik zeker een bezoek brengen aan het station om een retourtje naar bijvoorbeeld Edinburgh te boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de samenstelling van het reisgezelschap een top vijf van things-to-see in Newcastle voor de gehele familie:

1)The Castle, zoals de naam van de stad al doet vermoeden kun je bij een bezoekje niet om The Castle heen, door Henry de 2e gebouwd rond 1168-1178. Een mooie kennismaking met architectuur en de geschiedenis van de stad door de eeuwen heen.
2) Tynemouth Castle and Priory: een mooie historische plek, mooie foto's schieten.
3) Seven Stories: een erg geschikt museum voor kinderen, met als uitgangspunt kinderliteratuur.
4) Newcastle Arts Centre: even de drukte van de stad ontvluchten met een bezoek aan dit Arts Center. Combineer een mooie expositie met een lunch.
5) The Quayside Sunday Market: Go bargain hunting op deze vlooienmarkt

Enjoy!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er heel veel leuke dingen doen je kunt ook een progamma samenstellen via deze site.
Geniet van de voorpret van je reis.
http://www.visitengland.nl/