hoe kan ik het openbaar vervoer in Kreta op voorhand wat plannen?

ik ga op reis naar Kreta. Ik zou graag de minst toeristische gebieden bezoeken, aan de kust (omdat het binnenland te warm is qua temperatuur). Maar ik wil absoluut het grote toerisme vermijden, na een bewogen drukke periode heb ik vooral nood aan rust.
Mijn vliegtuig landt in Chania, maar van daaruit zou ik dan naar het (minder toeristische) zuiden willen trekken. Nu zou ik zoveel als mogelijk op voorhand willen boeken qua overnachtingen, omdat daar minder aanbod is dan in het Noorden.
Alleen: ik wil met openbaar vervoer gaan en moet er zeker van zijn dat ik me kan verplaatsen.
Google maps geeft aan geen gegevens te hebben voor Kreta, dus ik vermoed dat het openbaar vervoer door private busmaatschappijen gebeurt....
Hoe kan ik op voorhand achterhalen of ik ergens geraak?

3 jaar geleden
in: Vakantie
11.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
N.B. Het OV op Kreta bestaat uit bussen en is vooral in het noorden tussen de grote steden. Meer is niet te vinden. Begreep dat @liveisgreat van vliegveld naar het zuiden wilde reizen, dat is dus niet duidelijk.

Antwoorden (1)

Openbaar is goed geregeld op Kreta, zie bron voor kaartjes van-naar-wanneer.
3 jaar geleden
liveisgreat
3 jaar geleden
ha dankjewel! nu hopen dat dat coronagedoe geen roet in het eten gooit ....
Maar hier ben ik zeker wat mee!