Wat moet je gezien hebben in Ierland?

En dan voornamelijk in het hele noorden, midden en oosten. Ik wil het rondje Belfast-Donegal-Sligo-Dublin-Belfast ongeveer doen, met de auto

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Wicklow Mountains...........schitterend mooi....

Toegevoegd na 28 seconden:
Ligt iets onder Dublin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een echte ouderwetse Ierse pub.
Zo eentje waar s,avonds nog live muziek wordt gespeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Bunratty Castle in Bunratty is een van de grootste bezienswaardigheden van Ierland en een aanrader. De belangrijkste bewoners waren de O`Briens, de graven van Thomond. Zij woonden hier omstreeks 1500 tot omstreeks 1640. Er is een heel dorp met ouderwetse boerderijen waar de kippen, schapen en geitjes tussen de oude cottages scharrelen. In het schooltje zie je nog in wat voor barbaarse omstandigheden er les werd gegeven. In het dorpswinkeltje koop je ouderwetse snoepjes en in de theeschenkerij leer je scones of sodabread bakken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Happy Cows van Baileys!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Belfast naar het Ulster transport museum, alle info over de Titanic.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ierland heeft een ongerepte natuur; ruige kustlijnen en veel groen. Er wonen maar 4 miljoen mensen, dus rust is makkelijk op te zoeken. Omringd door de natuur kun je genieten van vele sportieve activiteiten: wat dacht je van vissen, wandelen, fietsen of paardrijden.

Voor de kust van Ierland liggen een aantal eilanden die zeker een bezoek waard zijn. De rotsachtige Skellig-eilanden zullen iedere vakantieganger verrassen. De eilanden zijn ideaal om vogels te spotten en de sfeer is uniek.

Ook voor liefhebbers van cultuur en oude legendes is er in Ierland genoeg te doen . Er zijn tientallen monumentale steden en oude landhuizen die te bezoeken zijn. De hoofdstad Dublin, gesticht door de Vikingen, is een metropool rijk aan cultuur. Ruim een kwart van de bevolking woont in Dublin. Middenin de drukte vind je wel een dierentuin en de enorme National Botanic Gardens.

Het land is daarnaast ook perfect om te borrelen en gezellig te doen tijdens een vakantie. Ierland heeft per 250 inwoners een pub, keuze genoeg dus. Vergeet ook de kleinere steden van Ierland zoals het karakteristieke Killarney niet.

Een hele fijne vakantie!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ben je met de auto, dan kun je naar de Powerscourt Waterfall rijden. Deze waterval ligt een half uurtje rijden van Dublin vandaan. Je kunt de waterval een stuk beklimmen en in de buurt leent zich uitstekend om een mooie wandeling te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel Ierland is mooi, maar als ik een keus moest maken in welk deel ik mijn komende vakantie zou doorbrengen, dan zou het de westkust worden.
En als je daar bent, mag je absoluut The Cliffs of Moher niet overslaan.

Rijd daar de Ring of Kerry. Het rondje wordt vaak per auto, touringcar of op de fiets afgelegd. De rit volgt de kust van het schiereiland Iveragh en ligt, zoals de naam al zegt, in County Kerry.

Verder moet je uiteraard een pub bezoeken om gezellig samen met de lokale bevolking onder het genot van een Guinness of Murphy's Ierse volksliederen mee te bleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens, aanvulling voor na de Ring of Kerry, Ring of Beara.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet me even helpen MSK: Was het kussen van de Blarney Stone nu om geluk te krijgen of om vruchtbaar te worden?
(lijkt me sowieso niet lekker, bij mijn weten was de Blarney Stone vroeger toilet).
Ik zou ook heel graag de Castle-tour willen aanraden, die in elk geval vanuit Dublin vertrekt. Kan je met de bus doen, kost geloof ik 18 euro per persoon. Maar je kunt hem natuurlijk ook zelf rijden. Wij hebben het in 2008 gedaan, en het was het mooiste wat we hebben gezien tijdens onze reis naar Dublin. (Verder dan Dublin zijn we helaas nog niet gekomen, er zijn ongetwijfeld nog veel meer prachtige dingen in Ierland te vinden)