Tijdens een vakantie op Cran Canaria werden wij benaderd om een vakantiehuisje te kopen. Wat is het addertje?

Door het reisbureau waren wij in Nederland al op de hoogte gebracht van deze praktijken. Iemand ervaring mee of bekend met de praktijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ja, mijn vried en ik! Tijdens onze vakantie op Mallorca, al enige jaren geleden, zijn wij ook benaderd om te investeren in een vakantiewoning. Terwijl we op de bus stonden te wachten om naar Palma de Mallorca te gaan, werden we aangesproken door een dame, die vroeg of wij interesse hadden om vrijblijvend een vakantiewoning te bezichtigen. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een rondleiding door het vakantiewoningencomplex. Maar toen we in het restaurant koffie kregen aangeboden, werd ons een formulier overhandigd, dat we moesten tekenen. Dat hebben we natuurlijk niet gedaan, want we roken al onraad. We werden toen door een boze manager van dit vakantiecomplex in een taxi gezet en die bracht ons weer terug naar ons hotel. Ons advies is: GA NOOIT IN OP ZULKE "VRIJBLIJVENDE" aanbiedingen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zou kunnen gaan om niet te bouwen projecten, die na de aanbetaling ( of zelfs volledige betaling) nooit van de grond blijken te komen. Hoor je genoeg over de laatste tijd.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De meeste ellende wordt veroorzaakt door het aansmeren van z.g. timeshares. Voor heel veel geld koop je het recht om een paar weken in je eigen huis te mogen wonen.
AWM
13 jaar geleden
Dat riekt inderdaad naar timeshare. Daar deden ze al aan toen ik in de jaren '80 op vakantie ging in Spanje en Italië, Toen was het net uitgevonden en aan de behandeling te zien die jullie kregen is er niets veranderd. Alles lijkt heel leuk en er worden je gouden bergen voorgespiegeld. Maar de bottom line is: je koopt het recht om twee vastgelegde weken in je appartement vakantie te vieren. De rest van het jaar wordt het appartement gebruikt door andere stellen die er ook ingetrapt zijn. Het is een goudmijn voor de handige verkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zal wel het kopen van recht op een vakantie woning voor enkele weken per jaar zijn,laat je rustig trakteren,maar teken niets,als je iets wil kopen ga dan naar een makelaar,(mobilario) en dan nog voorzichtig,dat er maar een eigenaar is, ga naar het stadhuis of dit wel legaal is,en vraag een concept koop kontrakt laat deze vertalen.