Met de trein naar Berlijn. Wat is het precieze verschil tussen 1e en 2e klas, behalve de prijs... Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

In de eerste klasse heb je veel meer beenruimte.

Daarnaast zijn de stoelen breder - bij veel treinen staan in de eerste klasse aan de ene kant van het gangpad twee stoelen naast elkaar, aan de andere kant maar één, terwijl in de tweede klasse aan beide kanten twee stoelen naast elkaar staan. Vaak heb je een opklapbare armsteun, mooiere bekleding en zachtere zittingen.

In de eerste klasse kun je de stoelen vaak verstellen: rugleuning naar achteren, dat soort dingen.

Naast dit zitcomfort heb je in de eerste klasse meer rust. Geen tetterende muziek uit te hard staande oordopjes, geen rennende kinderen, geen mensen die het nodig vinden tegen elkaar te schreeuwen terwijl ze toch naast elkaar zitten. Het valt mij ook op dat mensen die mobiel telefoneren, dat in de eerste klasse vaak op gedempte toon doen, terwijl er in de tweede klasse in het mobieltje wordt "geschreeuwd".

In internationale treinen kun je in de eerste klasse vaak vanuit je stoel drinken bestellen en soep of een eenvoudige warme of koude maaltijd. Die komt niet voorbij in een karretje, maar wordt door het bedienend personeel klaargemaakt en naar jou toegebracht.

Je hebt ook een stopcontact met de gewone 230 V tot je beschikking.

Kortom, op alle fronten is de luxe, zeg maar het reiscomfort, een stuk hoger dan in de tweede klasse. Je zult echter zelf moeten bepalen of je de meerprijs daarvoor over hebt - want de eerste klasse is duidelijk stukken duurder dan de tweede klasse.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Reistijd wordt werktijd
Voor de middellange afstand is de hogesnelheidstrein hét aangewezen vervoermiddel.
U reist snel en comfortabel direct van en naar het hart van zakencentra als Parijs, Brussel, Antwerpen, Keulen of Frankfurt. En dat ook nog eens zonder inchecken. In de trein kunt u zich dankzij de aanwezige faciliteiten rustig voorbereiden op een meeting of heerlijk ontspannen na een drukke werkdag.

Onze 1e klas rijtuigen zijn voorzien van:

•comfortabele fauteuils
•extra beenruimte
•stopcontacten
•airconditioning
Wanneer u reist met Thalys in Comfort 1 kunt u tevens gebruik maken van gratis Wifi.

NS Hispeed Lounges
De NS Hispeed Lounge is een exclusieve ruimte met een eigentijdse ambiance waar u zich terug kan trekken uit de hectiek van het station door een gratis drankje te drinken, de krant door te nemen of om uw e-mails te checken. Ook bieden de NS Hispeed Lounges in Amsterdam, Rotterdam en Schiphol comfortabele en representatieve vergaderruimtes die door hun goede bereikbaarheid garant staan voor efficiënt vergaderen.

Duurzaam reizen
NS Hispeed zet zich in voor duurzaam reizen. Dat is reizen én rekening houden met milieu, mensen, natuur en cultuur. Onderzoek toont aan dat de hogesnelheidstrein op het traject Amsterdam Centraal - Parijs qua energieverbruik en uitstoot van schadelijke stoffen vele malen beter presteert dan de auto en het vliegtuig.

Meer informatie
Wilt u meer weten over de producten van NS Hispeed? Neem dan contact op met BCD Travel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de één krijg je gratis een krant