Moet je paspoort nog 6 of 3 maanden geldig zijn bij terugkomst uit Italie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
25.2K

Het beste antwoord

Italië behoord tot de zgn Schengen landen, waarin is vastgesteld dat er geen interne grenscontrole is en een ID kaart volstaat.

Duur van paspoort 6 maanden na terugkomst geldt voor landen buiten Europa/raad van Europa. Informatie en evt aanvragen van visa wordt versteekt door reisburo of op site min van buitenlandse zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Hub;

Vreemde vraag. Als je in Italië (of een ander buitenland) bent geweest wordt er bij mijn weten geen bijzondere eis aan de geldigheidsduur van je paspoort gesteld en ik zou ook niet weten waarom. Om in Nederland als ingezetene te verblijven is een geldig paspoort immers geen vereiste. Bezit van een geldig legitimatiebewijs is wel een eis bij volwassenen, maar dat hoeft niet per sé een paspoort te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, binnen de EU moet je paspoort bij terugreis nog geldig zijn t/m de datum van vertrek.

In verre landen zoals China, Cuba en India moet je paspoort minimaal 6 maanden geldig zijn bij binnenkomst en in Thailand zelfs 6 maanden bij vertrek.
Zie ook:

http://www.vakantienieuws.nl/handige-tips/vakantie-let-op-geldigheid-paspoort/