Hoe betaalt een motorrijder tol in Frankrijk?

Kun je niet gewoon langs de slagbomen? Verder is alles geautomatiseerd, herkent de apparatuur dan automatisch de motorrijder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.4K

Het beste antwoord

Nee, je kan niet langs de slagbomen! Je trekt eerst een kaartje, en dan als je bij de volgende peage bent, betaal je gewoon het bedrag, dit kan inderdaad afgelezen worden, er zijn meerdere mogelijkheden: je rijdt een soort weegschaal op, je rijdt langs een camera of je betaald aan een hokje enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon zoals een auto : ticket nemen en bij het uitrijden de gevraagde tol betalen. Je zal niet anders kunnen. Er is overal camerabewaking. Als het je lukt doorrijden zonder te betalen, laat het dan weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zelfde als een auto. Je moet alleen kijken welk plaatje boven de rij staat. Dat kan verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er langs rijden heeft niet heel veel zin aangezien er gewoon controlle staat.