Wij gaan met 3 heren naar Praag voor een topvakantie. Wat wij zoeken: goedkoop 24 uurs hotel dicht bij centrum.

Wij zijn dus opzoek naar een hotel waar we ongeveer 15 euro per nacht betalen en waar we dicht bij het centrum zitten. Ook is het van belang dat het hotel 24 uur per dag open is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Voor 15 euro per nacht wordt het lastig om in het centrum te zitten hoor. Ik denk dat je je verwachtingen even moet bijstellen. Wat is voor jou/jullie het belangrijkst? In het centrum zitten, of in een heel goedkope accomodatie zitten? Als dat laatste het geval is, dan moet je even naar google.maps.com , inzoomen in Praag, zoeken naar 'hotel' en al die rode stipjes even bewonderen. Hoe dichter in het centrum (rechts onder de bocht met water), hoe duurder! Waar je op moet letten is dat er een metro station bij je hotel is. Die staat aangegeven met een blauwe kleine M. Als je op de kaart op google op zo'n M klikt, krijg je een lijn met een kleur waar alle metro's in die lijn aanzitten. Zo kun je dus zien waar je uit komt in het centrum. In Praag zijn er maar 3 kleuren, dus 3 metrolijnen (A,B en C). Deze drie komen in het centrum uit, maar gaan daarna naar de rand van Praag. Als je zo'n lijn volgt tot aan de rand van Praag kun je kijken bij welke M een metrostation in de buurt ligt. Het zou toch makkelijk zijn als je het af kan lopen.. Links onder Praag op lijn B heb je bij metrostation 'Hurka' het hotel liggen waar hieronder de link van staat. Dat leek me misschien wel geschikt. Maar je kunt ook naar andere hoeken van Praag kijken natuurlijk! Om je een beeld te geven van de reistijden; vanaf het eindstation linksonder in Praag (lijn B) station Zlicin.. is het tot aan het centrum (zeg maar Narodni trida ofzo) +_ 25 min. Dat ga je met een auto niet redden. Een dagkaart voor het OV kost 100 krone.
Mochten jullie met de auto gaan en het verder dan het laatste station zoeken voor een goedkoper hotel, zoek dan naar een P+R plek aan de rand (meestal bij de eind/begin stations van Metro) en parkeer je auto voor zo'n 40 eurocent per dag bewaakt. Ook de moeite toch?
Veel plezier in Praag. Het is mijn favoriete stad :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Oja! Let even op waar je drankjes gaat kopen. Hoe dichter bij het centrum, hoe duurder uiteraard. Een biertje bijvoorbeeld buiten Praag kan 0,80 cent kosten, maar dicht bij de Karelsbrug betaal je er zo'n 3 of 4 x zoveel voor. (ik weet de bierprijs daar niet precies) Loop 4 straten verder en je ziet de prijs zakken. Wij hebben 2 weken geleden met zn 4en op een terrasje te dichtbij de Karelsbrug verse jus d'orange gedronken. 24 euro.. :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een hotel zal binnen dat buget niet gaan lukken, een hostel waarschijnlijk wel.
Heb zelf ooit eens een aantal dagen in hostel elf gezeten.
Echt een top tijd gehad, super gezellig:
http://www.elf.prague-hostels.cz/
Weet niet precies hoe duur het is, maar volgens mij viel het erg mee.