Mag je een bruidsjurk in de cabine meenemen bij Martinair?

We gaan trouwen en in de koffer proppen: No way! Jurk moet kunnen uithangen. Maakt niet uit of het ergens in het vliegtuig is, als het maar hangt. Het zit keurig in een zak.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gefeliciteerd :D !!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook feliciteerd!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook, ook gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook, ook, ook gefeliciteerd =P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allemaal, allemaal, allemaal, allemaal bedankt ;-)

Het beste antwoord

Ik denk dat je ze inderdaad even moeten bellen.
De meeste grote vliegtuigen hebben wel een speciale kast waar doorgaans jasjes en colberts van de bemanning in hangen.
Kan me voorstellen dat ze voor zoiets belangrijkst als een trouwjurk wel wat ruimte ter beschikking willen stellen.

Ik heb het bij South African Airlines destijds zelfs voor elkaar gekregen dat mijn houten giraffe daar veilig mocht staan gedurende de terugreis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ff Martin-air bellen, lijkt me?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vrees het ergste voor je, maar vragen/bellen kan natuurlijk altijd.
Is het anders niet een idee om een op maat 'koffer' te (laten) maken.
dan hangt ie misschien niet maar wordt ook niet in een koffer gepropt.
gewoon stukje multiplex met genoeg ruimte eromheen bouwen.

koffer dus alleen voor de jurk, appart vak voor de glazen muiltjes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij Martinair valt bruidskleding onder bijzondere bagage. Het mag niet mee in de cabine (behalve dan gevouwen in je handbagage). Om het apart in het ruim vervoerd te krijgen zul je een speciaal verzoek moeten doen, dit moet schriftelijk gebeuren en kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen. Maar of dat hangend kan is maar zeer de vraag, er zijn wel speciale, liggende dozen. Wellicht kan je reisbureau hierbij helpen. Alternatief is om het toch maar gevouwen mee te nemen in de handbagage en het bij aankomst te laten stomen. Natuurlijk kan het ook in je gewone bagage, maar wellicht wil je niet het risico lopen dat er iets mee gebeurt, of dat het niet (op tijd) aankomt.

Wij zijn ook in het buitenland getrouwd maar vlogen met KLM. Toen we bij de balie kwamen om in te checken kregen we spontaan een upgrade naar business class aangeboden toen ze de jurk zagen en hoorden dat we gingen trouwen. De jurk laten ophangen in de cabine ging verder vanzelf. We hadden nog een overstap naar een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij en ook daar kon hij mee in de cabine. Daar was wel wat meer gezeur met de stewardess om hem opgehangen te krijgen ergens voorin (het was ook maar een klein vliegtuig), maar ook dat is gelukt.

Bij alle budget maatschappijen zoals Martinair mag hij niet mee in de cabine, of je moet geluk hebben zowel bij de balie als bij de gate als in het vliegtuig zelft, dat je bijzonder aardig personeel treft die niet alleen naar de regeltjes werkt maar naar wat praktisch is. En als je het van te voren netjes aanvraagt, mag je blij zijn dat je voor de extra bagage (het extra gewicht) niet hoeft worden bijbetaald en dat is dan hun service.

In ieder geval van harte gefeliciteerd en geniet ervan!

ps: is het geen optie om een jurk te kopen daar waar jullie gaan trouwen? Bijna overal is trouwkleding goedkoper dan in Nederland, maar je moet natuurlijk dan wel genoeg dagen hebben voor het huwelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Super reactie, dank je! Ik zal sowieso eens bellen naar Martinair. Reisbureau zou het eerst nog eens proberen, en het is tenslotte hun werk...
Waarom vraag je dit MartinAir zelf niet?

Hier zullen best wel regels en/of uitzonderingen voor zijn...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De jurk voorzichtig met crepepapier oprollen en dan in een soort van koker meenemen. Werkt fantastisch!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je het aantrek is er geen probleem