Wat kun je doen tegen heimwee?

Mijn dochter heeft heel veel last van heimwee en heeft bijvoorbeeld als we op vakantie zijn er heel veel last van. Wat kan ik doen om dat te verminderen? (ze is 12 jaar)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zie hier diverse tips: https://www.gezondheidsnet.nl/vakantie/als-de-heimwee-toeslaat

Het beste antwoord

Iets vertrouwds van thuis meenemen op vakantie. Bijvoorbeeld het hoofdkussen van haar eigen bed, of de knuffel die altijd op haar nachtkastje zit.
Amadea
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn ouders zijn jarenlang kookouders geweest bij de jeugdbeweging en kwamen wel regelmatig kinderen tegen met heimwee. Wat zij dan deden was zogezegd een medicamentje tegen heimwee oplossen in een tas warme chocolademelk ofzo. Het is meestal het idee dat je iets krijgt dat gaat helpen. Noemt men het placebo effect. Hielp bij de meeste gevallen. Dus gewoon ze doen geloven dat je een middeltje hebt tegen heimwee en ze worden vanzelf rustiger.
Ik weet niet of het bij uw dochter gaat werken, maar proberen gaat mee.