Waarom is er niet altijd een badstop in badkamer van een hotel niet aanwezig?

Ik heb enkele keren meegemaakt dat er geen badstop in de buitenlandse hoteis aanwezig. De klanten moeten altijd bij de receptie om een badstop te vragen. Waarom is hiervan de redenen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
SentWierda
6 jaar geleden
Het lijkt mij een milieureden: een ontmoediging om het bad vol te laten lopen..
Zonder badstop kun je het bad niet laten vollopen.
Als je dat toch wilt, zul je actie moeten ondernemen bij de receptie.

Antwoorden (2)

het lijkt mij het meest logisch dat ze de badstop bij de receptive houden, zodat je hem niet gaat stelen. dan zou je kunnen denken: wat moet je met een badstop? maar de mensen zijn al blij als ze iets meer hebben dan een ander.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sommige spullen op een hotelkamer worden niet meer standaard neergelegd, hoe onlogisch ook. Niet iedereen heeft er behoefte aan en veel verdwijnt vreemd genoeg.
-------
Ik vermoed dat dit een manier is om te zorgen dat bepaalde dingen niet steeds spoorloos zijn. Als je nagaat dat het veel onpersoonlijker is om een badstop uit de badkamer mee te nemen, dan dat je het eerst hebt moeten ---vragen--- bij de receptie, waar dus genoteerd wordt dat JIJ een badstop hebt meegekregen.. Dat maakt het meteen veel persoonlijker, psychologisch lastiger om bedoelde badstop mee te nemen, te stelen.

Sommige mensen denken nu eenmaal dat zij zich niet alleen het restant zeepjes en shampoo mogen toe-eigenen, maar nog erger al jarenlang worden bv ook handdoeken en badjassen meegenomen in de koffer.
Alsof het een cadeautje is, als een pepermuntje op je hoofdkussen.
De badstop is een kleinigheid, maar al die dingen bij elkaar zijn een te grote kostenpost.