In welk land in Zuid- en Midden Amerika heb je echt sterk de 'latincultuur'?

Hier in Nederland heb je wel eens bepaalde festivals met salsamuziek bijvoorbeeld. Ik weet ook niet precies hoe ik 'latincultuur' het beste kan omschrijven, maar ik doel onder andere op de muziek en het sfeertje wat daar een beetje bijhoort. Ik zou namelijk graag nog een keer naar Latijns-Amerika reizen (ben al op Cuba geweest), maar ik weet niet zo goed welk land.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

In de Spaanskoloniale stad Merida (1,5 miljoen inw) in Mexico (provincie Yucatan) is elk jaar een groot festival. Volgens mij zijn er zelfs meerdere. Bovendien wordt er in het centrum zelfs elk weekend een aantal podia opgebouwd met diverse 'latin" muziek.
Gratis toegang voor iedereen. Jong en oud komt er op af en danst op straat en in het stadspark. In de straten vind je vele stalletjes met eten.
Het carnaval schijnt er ook spectaculair te zijn.
Als ik wist hoe het moest zou ik een aantal foto's bijvoegen, maar helaas...
Verder leent de provincie Yucatan zich overigens voor een prachtige veelzijdige rondreis met bijv huurauto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Carnaval in Rio de Janeiro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het idee dat je de Spaanse invloeden bedoeld. Het lijkt me dat die in Argentinie en Cuba het grootst zijn, daar deze landen (en nog meer natuurlijk) door Spanje gekoloniseerd zijn geweest.
Brazilie is destijds door Portugal gekoloniseerd (ze spreken dus ook Portugees), maar ook daar is de latino cultuur voelbaar aanwezig. En wat te denken van de Philippino's? (West Side Story).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De muziek en het sfeertje dat daarbij hoort is heel wijdverspreid in Latijns-Amerika. Zelf ben ik bijvoorbeeld in Guatemala geweest, wat nou niet bepaald het dominante cultureel centrum van de regio is. In de gemiddelde discotheek werd latin (denk aan salsa en merengue als populairste dansen) gedanst. De mannen die werkelijk vrouwen ten dans vragen, de kleding die bedoeld is om gezien te worden, de machocultuur, de muziek, alles erop en eraan.