is het echt verplicht om te ontbijten en te dineren als je een hotelovernachting met een hotelbon koopt?

Je kan bijvoorbeeld op vakantieveiling een hotelbon voor een weekend in een hotel voor niet te veel geld kopen, nu is het addertje onder het gras dat er wordt gezegd dat je in ieder geval moet ontbijten in dat hotel en een 4 gangendiner moet nemen. Is dit echt zo verplicht? Wat gebeurd er als je weigert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K

Antwoorden (6)

Als je weigert wordt gewoon gevraagd de volle prijs voor de kamer te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontbijt zit, naar ik meen, en altijd heb meegemaakt in de hotelbon. Alleen het diner is verplicht.
De hotelbon is ontstaan doordat iemand heeft ontdekt dat er lege kamers in hotels zijn. Voor heel weinig meerkosten kan je daar iemand daar laten slapen. De verdiensten zitten dan in het diner.
Toen wij gebruik maakten van de hotelbon gingen we ervanuit dat we toch moesten eten, dus waarom niet in het eigen hotel.

Degene die de Hotelbon heeft bedacht destijds is er heel rijk door geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een keer met zo'n hotelbon een overnachting geboekt. Je bent natuurlijk vrij om te beslissen ergens anders te gaan eten, maar het ontbijt of diner (of beide) wordt wel in rekening gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat op de hotelbon staat, dan ben je verplicht die kosten te maken. Vaak zijn de prijzen van het ontbijt en diner (+drankjes) zo omhoog gekrikt, dat je uiteindelijk net zo veel (zo niet meer) kwijt ben als dat je een kamer met halfpension betaald zou hebben. Dit is mijn ervaring en weet zeker dat er meerdere zijn die dit hebben meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft niet zo te zijn. Als je voor de keuken de variabele kosten vergoed krijgt is het meerdere een dekking voor de vaste kosten van hotel + restaurant.
Ik neem vaak een upgrade van een standaard kamer in een 5# hotel naar een deluxe kamer voor EUR 25 per nacht, dan krijg je een dubbele kamer
Ja dat is helaas verplicht, het lijkt een goedkope aanbieding maar vaak is het goedkoper om een ander hotel te boeken en dan heb je de keuze om ergens anders te gaan eten.
Als je gebruik maakt van de hotelbon zul je toch het eten moeten betalen of je er gebruik van maakt of niet.
Ik vind het een kado bon met een 0 waarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je bent verplicht om te ontbijten en te dineren in het door jou geboekte hotel de kosten worden in rekening gebracht ook als je niet komt als je het een beetje bekijkt ben je goedkoper uit er schuilt nog een adertje onder het gras! Je kunt namelijk niet het gehele jaar door logeren in het hotel naar je keuze in de drukste tijden is er geen bed te verkrijgen en soms moet je meer dagen boeken als jij graag wilt gaan dus kun je beter zonder hotelbon boeken.