Is het voordeliger om een auto te huren voordat je op vakantie gaat, of maakt dit geen verschil?

We gaan naar Canada op vakantie en willen daar op een gegeven moment een personenauto huren om een deel van onze trip te gebruiken. Nu kan dat via internet nu al geregeld worden bij bv Budget.
We weten echter niet helemaal zeker in welke plaats we zijn op moment van huren en willen daarom misschien pas dan de auto huren. Is dit echter duurder dan van tevoren reserveren? Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe het in Canada zit, maar in de VS zijn mensen op hun persoon verzekerd voor autoschade en niet op hun voertuig. Als je als Amerikaan een auto huurt en je hebt al ergens anders een autoverzekering, hoef je dus geen aanvullende verzekering af te sluiten en dan is het huren van een auto heel goedkoop. Als je als Europeaan een auto huurt in de VS moet je dat dus wel doen! Anders rijd je onverzekerd rond en ben je zwaar de pineut als er iets gebeurt.
Dat jij niet onverzekerd rondrijdt, is je eigen verantwoordelijkheid en de verhuurder in Canada hoeft je er niet op te wijzen. Laat je goed voorlichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de extra informatie

Andere antwoorden (3)

Soms is het voordelig om te doen als je het boekt in combinatie met de reis. Maar puur een auto vooruit reserveren heeft geen financieel voordeel, maar hooguit het voordeel dat de auto van je keuze niet al verhuurd is, en dat de auto klaar zou kunnen staan op een door jou gewenste plek, bijvoorbeeld een vliegveld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens ter plekke een auto gehuurd in Toronto. Dat was geen enkel probleem, het was spotgoedkoop en ik kon kiezen uit een enorm wagenpark. Voor 45 euro per dag had ik een auto met 5.7 liter V8.

Gewoon daar huren, vooral omdat je niet precies weet waar je bent. Wel bij een geronommeerd bedrijf huren zodat je m op een andere plek kunt inleveren dan waar je huurt (want dat lijkt de bedoeling). Kijk uit voor onnodige extra verzekeringen die ze je aan willen smeren en tank vol voordat je m inlevert. De verhuurder doet dat graag voor je, maar dat kost flink extra.

Zorg ook dat je schades vooraf vastlegt. Canada is overigens een betrouwbaar land, men is er niet op uit om je te belazeren is mijn ervaring (maar geen garantie).
paulus811
13 jaar geleden
Steek je licht eens op op de verschillende USA & canada internetfora.
Vooraf via internet boeken is doorgaan veeeel goedkoper. Ook weet je dan zeker dat de vereiste verzekeringen inclusief zijn. Als je ter plekke aan de balie onvoorbereid komt informeren betaal je de hoofdprijs en wordt je wellicht ook nog overbodige en zeer prijzige verzekeringen aangesmeerd.
Vergelijk maar eens wat prijzen op bijv. www.eautohuur.nl, www.sunnycars.nl of http://www.usareisen.de/canada/mietwagen/

usa-reisen heb ik zelf meerdere tot grote tevredenheid gebruikt.

De link (bron) verwijst naar een site over de VS, maar Canada is vergelijkbaar.
Utrecht