Helpen normale oordoppen ook tijdens het vliegen?

Ik heb vorig jaar na het vliegen een week lang last gehad van mijn linker oor, en wil dat deze vakantie voorkomen door Airplugs of iets dergelijks aan te schaffen. Maar toen dacht ik, wat is daar zo speciaal aan vergeleken normale oordoppen? filteren normale oordoppen ook de luchtdruk?

7 jaar geleden
in: Vakantie
2K
Amadea
7 jaar geleden
Was je toen tijdens de reis verkouden? Dat heeft extra invloed.
Alex1995
7 jaar geleden
Nee volgens mij niet.

Antwoorden (1)

Nee, die helpen alleen om geluid te dempen. Maar tegen de last die jouw oren hebben van de luchtdrukverschillen hebben ze geen nut. Daar zijn speciale dopjes voor. Maar het kan ook al helpen om flink kauwgom te kauwen en te gapen.
Amadea
7 jaar geleden
Alex1995
7 jaar geleden
Kauwgom en gapen werkte helaas niet. Dus, speciale vlieg oordopjes aanschaffen?
Amadea
7 jaar geleden
Dat is dan wel aan te raden, ja.