Mag en kun je alcohol drinken als je op vakantie gaat naar Egypte en Jordanië?

Mijn nichtje vroeg zich dit af, zij gaat rondtrekken met een reisgezelschap en wil af en toe wel een wijntje drinken, kan en mag dit daar?
Ze trekt rond met een georganiseerde reis, misschien dat dit wat uitmaakt? Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
9.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heerlijk alcohol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaja, een wijntje moet toch wel kunnen.

Het beste antwoord

Alcohol in Egypte

In het grootste deel van Egypte wordt vanwege religieuze spanningen geen alcohol geschonken, maar hoewel u het vaak niet direct aangeboden, zijn alcoholische dranken in hotels/cruises en restaurants wel verkrijgbaar. Egyptenaren mogen in de Ramadhan geen alcohol schenken. In verband met de warmte adviseren we u overdag voorzichtig zijn met alcohol !

En nog veel meer tips voor je nichtje op de bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank lora, ik stuur het door naar haar. +

Andere antwoorden (6)

Ja hoor, er zijn altijd wel plekken waar ze alcohol verkopen. Het is ons zelfs gelukt om midden in de Ramadan een fles wijn aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het is niet verboden, of wordt je er niet op aangekeken? Mijn nicht wil geen vervelende toestanden krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies ramadan of niet er is altijd alcohol te vinden +
Ga aankomende zomer voor de 4e keer naar Egypte en heb ieder jaar weer voldoende biertjes gedronken en sterke drank wordt ook in alle hotels geschonken. In de supermarkten bij hotels zul je niks vinden, maar in de toeristische plaatsen kun je ook gewoon wijn, bier en sterke drank bestellen.
Voor Jordanie geldt eigenlijk hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem.
Ik was eens naar Irak, waar het 'verboden' is. Maar er was voldoende gelegenheid om een lekker glaasje raki te nuttigen.
Wat me wel opviel, was dat er meer aanbod in hasj en opium was dan in alcohol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Egypte kun je het gewoon krijgen in restaurants etc,Jordanie zou ik niet weten ben ik nog nooit geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Wij hebben een paar jaar geleden zo'n Nijlcruise gemaakt en ze hadden wijn bij het eten.
Egyptische wijn. Heette Pyramide of iets dergelijks. Was iet heel bijzonder, maar na een paar keer ben je eraan gewend :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor. Egypte in ieder geval wel.
winkels vol drank gezien.
Egyptenaren wouden op ons paspoort alcohol kopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt winkels vol drank?? Wat een paradijs.