Waarom is er op 22 en 23 mei 2010 een invasie naar de kust voorspeld terwijl het aan de kust maar 15 graden zal zijn?

Iedereen zal naar de kust rijden, en met de wegenwerken op de autosnelweg, zal er heel veel file zijn. Men raad de mensen aan oftewel heel vroeg of heel laat te vertrekken. Maar als je dan de temperaturen bekijkt, zal het maar 15 graden zijn aan de kust. En in de kempen 25!!!

Waarom trekken we dan als groepsdieren allemaal naar de kust? Doen we dit om er bij te horen? Of zijn we gewoon kudde dieren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ja, mensen zijn kuddedieren.
Mij verwondert het altijd hoe druk het op sommige plaatsen kan zijn, zeker bij mooi weer.
Terwijl we wel klagen dat het zo druk is, zoekt met elkaar toch allemaal op, op dezelfde plekken.

De zee en het strand hebben natuurlijk wel een bijzondere aantrekkingskracht. Geven een extra zomergevoel.
Een extra vakantiedag met pinksteren maakt dat blijkbaar extra aantrekkelijk.

Maar dan nog is het op sommige plaatsen bomvol:
Scheveningen, Noordwijk aan Zee, Zandvoort, De Koog, Nes, West-Terschelling, Vlissingen, ...
Blankenberge, Oostende, Knokke..
terwijl er ook nog prachtige stille rustige plekken zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in onze achtertuin is het altijd heel rustig.

Andere antwoorden (5)

Nee, dit komt omdat we allemaal blij zijn dat de zon eindelijk eens meedoet!
En daar willen we van genieten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De invasie is voorspeld omdat het maandag pinkstermaandag is, een lang weekend dus. Dan kunnen mensen lekker lang genieten van de zee i.p.v. de 25° op de toeristentoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al zo laat en nog zo grappig lol :)
waar woonde nu precies allez ik moet geen adres hebben he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herentals
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had al zo'n vermoeden lol
Sedert vele jaren is de kust tijdens het pinksterweekend in trek. De kans op mooi weer is voor die tijd, statistisch gesproken, ramelijk groot.
Wellicht is het daarom dat reeds lang van te voren geboekt is op campings en in hotels.

Als mensen immers zouden wachten tot het weer voor dat weekend bekend is, zouden ze geen plekje meer vinden als het mooi was terwijl er een overvloed aan plaats zou zijn wanneer het lelijk weer was. Maar dan gingen er velen niet.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitse invasie! Hier in Eifel willen alle Duitsers maar één ding, naar de kust en/of naar de (duitse) wadden-eilanden. Buren van ons zitten nu op Rügen. Grappig is dat op dit moment het hier overspoeld word met Nederlandse kentekens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit pure verveling ga ik zomers elke dag naar de kust

thuis wat moet je doen ??