Reizen door Amerika, hoe pak je dit aan?

Hoi,
ik ben nu 16 en zou graag volgend jaar als ik mijn havo heb afgerond in mijn eentje voor een tijdje naar Amerika vertrekken. Mijn vraag is hoe ik dit finanicieel het beste aan kan pakken? Ik zit er aan te denken om via social media vast vrienden te maken in Amerika waar ik dan bijvoorbeeld zou kunnen blijven slapen (zijn hier toevallig sites voor?). Maar een slaapplaats is natuurlijk het niet het enige dat je nodig hebt. Ik hoop dat jullie tips hebben en zelfs ervaringen kunnen delen! Mvg

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In Amerika kan je prima couchsurfen.
Ik weet niet precies welke websites je hiervoor kunt gebruiken.
Maar vrienden van mij vinden het superleuk en makkelijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nog een tip: als je geen rijbewijs hebt, is het soms lastig reizen in Amerika. Er zijn niet overal goede bus- of treinverbindingen. Dus let dan goed op waar je naar toe wilt. Zorg ook voor een goede reisverzekering! Bedenk ook dat als je 17 jaar bent, je geen alcohol kunt drinken en in veel clubs niet binnen komt. Dit kan pas vanaf 21 jaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zorg dat je een creditcard hebt . Ik zelf vind je net te jong . Maar hoor wie het zegt. Ik ben ook op Mn 19e naar Californië vertrokken zonder greencard of werk vergunning . Dat laatste kan bijna niet meer dus illegaal werken. Ik mocht ook eerst nergens normaal werk doen ( auto's ophalen voor verhuurbedrijven was wel top ) ) tot dat ik bepaalde beroepsvaardigheden kon laten zien en kon toen overal werken. Baantjes aan de onderkant betalen heel slecht in de verenigde staten. Overweeg les te geven op die populaire zomer kampen dat mag vaak wel. Wel vanuit hier regelen . Overweeg Canada of Australië relaxter qua werk en sfeer . Amerika is in A bad trip iedereen staat tegen over elkaar ik mag niet generaliseren maar de sfeer is niet oké. De natuur en het land zijn verder super . Wacht tot dat je een rijbewijs hebt en wat geld op je rekening hebt , je komt het land nauwelijks in zonder geld en zeg zeker niet dat je wil gaan werken dan kom je er helemaal nooit meer in Take iT easy .
tinus1969
6 jaar geleden
Reizen in de VS als minderjarige zonder rijbewijs en creditcard is mogelijk maar tamelijk gecompliceerd. De vraag is daarom of het Leuk is. Mbt: 'Ik zit er aan te denken om via social media vast vrienden te maken in Amerika waar ik dan bijvoorbeeld zou kunnen blijven slapen' Dit is een gevaarlijk methode.

Het beste antwoord

Je kunt goedkoop in hostels slapen, op een camping staan (of een stacaravan huren) of zoiets als couchsurfen/air b&b. Zomaar bij een onbekende gaan slapen, is wel risicovol, zeker als je als meisje alleen gaat. Ik zou zelf gewoon een goedkope hotelkamer boeken of naar een hostel gaan. Je moet rekening houden met je vliegticket, reiskosten in Amerika zelf als je gaat rondreizen, geld voor eten/drinken/uitgaan en geld voor toeristische attracties en winkelen. Het beste kun je eerst een beslissing maken waar je naar toe wilt, wat de prijzen van attracties zijn, hoe duur een vliegticket ongeveer kost en uitzoeken hoeveel kosten je kwijt bent om in Amerika te reizen. Als je in 1 stad verblijft, kun je met de metro/bus of een taxi (of Uber). Als je verder gaat reizen, kun je denken aan een bus-, treinreis of interne vlucht. Hoe meer je uitzoekt en plant, des te beter weet je wat voor budget je nodig hebt. Als je bij je verblijfplek kunt koken, dan kun je eten uit de supermarkt halen. Maar als dat er niet is, ben je redelijk veel geld kwijt aan take out of restaurantjes/eetcafe's. Een grote stad is dan qua prijs ook weer een stuk duurder. Dus je kunt het beste de reis aanpakken door goed alles van tevoren te plannen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan financieel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk eens op www.servasnl.org. Dit is een wereldwijde organisatie van reizigers en hosts waar je kostenloos in veel landen kunt verblijven; wel met de verplichting ook daadwerkelijk tijd met elkaardoor te brengen. Het is dus geen gratis hotel. Ik heb er zelf heel goed ervaringen mee, zowel als reiziger (o.a. naar Amerika) als gastgever. Veel leuke vriendschappen aan overgehouden, zeer aanbevolen! Je logeert bij mensen thuis in hun eigen omgeving en komt op plekken waar je als gewone toerist niet zo gauw zou komen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Los daarvan als tip nog: perk je reisroute in. Amerika is zo immens groot, het is onmogelijk het hele land in 1 reis te ontdekken. Kies bewust voor een regio die je aanspreekt en neem daarde tijd voor. Amerika is een verslavend land, dus grote kans dat andere regio's vanzelf later volgen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hey!
Leuke plannen! Lees vooral veel info op fora etc. Check de websites van USA4ALL daar vind je heel veel Amerika info. Wij kunnen je niet helpen aan slaapplekken, maar wel aan heel veel tips van ervaren Amerika reizigers.