Is het mogelijk om met twee retourtickets vanuit verschillende landen in hetzelfde vliegtuig te zitten?

Mijn vriendin woont in het buitenland. Ons plan is dat ik eerst haar bezoek per vliegtuig. Vervolgens komt zei met mij naar Nederland. Dat betekend dat ik een retour gehad heb. Vervolgens zal zei terug gaan naar haar eigen land (retour). Is het mogelijk dat we in hetzelfde vliegtuig zitten (het liefst naast mekaar) als we naar nederland vertrekken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Ja, dat is mogelijk.

Jouw ticket:
A naar B op datum D1 en tijd T1
B naar A op datum D2 en tijd T2

Haar ticket:
B naar A op datum D2 en tijd T2
A naar B op datum D3 en tijd T3

Dus als jouw 2e vlucht en haar 1e vlucht overeenkomen wat betreft maatschappij/datum/tijd dan zit je in hetzelfde vliegtuig. Om naast elkaar te kunnen zitten moet je wat extra doen, een stoel kiezen bij ofwel het boeken ofwel het inchecken. Als je het pas bij het inchecken doet, kan het zijn dat er geen 2 plaatsen naast elkaar nog beschikbaar zijn, in dat geval heb je pech. Bij het boeken geeft meer zekerheid maar nog steeds geen garantie.
gvrox