Wie heeft er advies voor een vakantieweek in eigen land?

Voor gezin met zoon van 15 jaar. We gingen eerdere jaren naar Centerparcs. Dit beviel goed, maar onze zoon heeft dit nu wel een beetje gezien en wil graag wat anders. Hij heeft een brede interesse. Het moet dit jaar een vakantie worden met activiteit, maar ook met de mogelijkheid tot veel rust. Afgelopen jaar zijn we naar het buitenland geweest, maar we hadden een overvol programma en zijn toen eigenlijk niet aan rust toegekomen.

14 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Ik had dat ook met mijn dochter. Na vaak in Center Parcs geweest te zijn, zijn we overgestapt naar een ander soort vakantie. We boekten een huisje bij Landal (in ons geval Het Roekenbosch in Blitterswijck, Limburg).
In tegenstelling tot een week Center Parcs, waar we de
hele week op het park bleven, zijn we in Landal bijna elke dag op stap geweest. We maakten onder andere een excursie naar de bierbrouwerij, we hebben een dag gefietst, een dag gezwommen, een dag geluierd (rustpuntje!), een dag spelletjes gedaan, een fietstocht gemaakt, een stad in de buurt bezocht en de omgeving verkend. Daarnaast een keer uit eten, een keer gourmetten, een keer bowlen, midgetgolfen en tennissen.

Zo'n activiteitenweek (waar toch veel rustpunten in zitten)is eigenlijk veel leuker dan alle dagen op zo'n park zitten. Je kunt het zo actief maken als je zelf wilt en eigenlijk maakt het niet uit waar je in Nederland zit, activiteiten zijn er genoeg.
Mijn lichte voorkeur gaat wel uit naar Limburg, maar daar ben ik geboren dus dat trekt altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rudolf
14 jaar geleden
We hebben vakantie gehouden in Delft en vandaar een hotel als uitvalsbasis gebruikt. Vakantie gehouden in dezelfde trant als door u geschetst. Uitstekend bevallen en beslist voor herhaling vatbaar.

Andere antwoorden (7)

Ga naar een waddeneiland. Daar kun je rust hebben als je dat wilt, maar er zijn ook heel veel activiteiten.
En daarbij heb je dan nog het strand en de mooie natuur waar je van kan genieten.
Als je rust en inspanning wil combineren moet je naar Schiermonnikoog gaan. Bij eb kan het strand daar 4 kilometer breed zijn (officieus het breedste strand van Europa). Dus je kunt liggen bakken en als je dan wil zwemmen moet je een roteind lopen. Klinkt perfect voor jullie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Friesland? Lekker naar de meren en dicht bij de Wadden eilanden. Natuur en rust gegarandeerd en voor de zoon vele mogelijkheden van watersport.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van een vakantie in de ardennen Friesland rond het ijsselmeer. Waar je een huisje kunt huren voor jouw rust. Je zoon doet mee aan survivel tochten gaat leren zeilen. Allmaal te boeken bij de vvv`s er zijn gidsen met aktieve vakantie`s. Lelystad leren zweefvliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou naar texel gaan ongeveer tijdens de autocross is een aanrader als je de vraag wat eerder had gesteld had ik gezegd dit weekend er is nu rondje texel met boten en artiesten :) wel leuk ga dan wel rond de koog zitten daar is het meest te doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeeland grootte stranden niet zo druk
Tip zouterlande
Ga er een weekend heen om het uitteproberen
Of 1 dag kan ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe je zoon op een (Vinea) kamp en ga zelf naar een rustige camping!