Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

reizen met incontinentieverband en veiligheidscontrole Schiphol, heb ik een soort medicijnpaspoort nodig?

Ik gebruik incontinentie verband met een fixatiebroekje. Binnenkort ga ik vliegen. Hoe gaat dat dan bij de veiligheidscontrole? Wordt er gefouilleerd en heb ik een soort medicijnpaspoort nodig?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
3.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is een kans dat ze je apart willen fouilleren.
Een vriendin van mij ging met haar baby vliegen. En zijn luier moest ook gecontroleerd worden.
Maar of dit een standaard procedure is, weet ik niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je gaat waarschijnlijk door de bodyscan. Daarop is incontinentiemateriaal goed te onderscheiden van ander materiaal. Indien de scan aanleiding geeft, kun je worden gefouilleerd. Indien er twijfel bestaat, kun je het verband laten zien.

Een Schengenverklaring of medische verklaring (ik neem aan dat je dat met medicijnpaspoort bedoelt) is alleen nodig bij medicijnen die onder de opiumwet vallen. Een verklaring voor incontinentiemateriaal zal niet helpen om een bodyscan of eventueel fouilleren te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding