Waarom noemt men de USA het land van de vrijheid en onbegrensde mogelijkheden?

Je moet tientallen formulieren invullen wat je gaat doen, waarom, hoe lang met wie enzovoort als je al in het land kan komen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
4K

Antwoorden (8)

Omdat de Amerikanen het zelf zo noemen...?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Amerika is ook 1 grote corruptie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is van jaren geleden toen het inderdaad het land van de vrijheid en onbegrensde mogelijkheden was. Door aanslagen zijn deze regels waar jij mee te maken krijgt ingesteld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is een van de leuzen die Amreikaanse emigranten ten tijde van de American dream hanteerden (zie ook Westside Story).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ondanks het hoogste aantal gevangenen , ondanks de maffia, ondanks corrupte verkiezingen (florida -bush), ondanks de vrije wapenaankoop, ondanks de hypocriete zeden (penthouse, nipplegate), ondanks het obstinaat nastreven van geld om geld, ondanks de rol van politie van de wereld, onadnks guantanamo, onadnks de boycot van cuba,ondanks dit alles : is en blijft de vs een land waar een zwarte van nederige afkomst kan opklimmen tot het hoogste ambt , is de vs het land dat europa ter hulp kwam tegen het derde rijk , is de vs het land waar ooit alle berooide immigranten uit polen,rusland, ierland, zweden , nederland,engeland, italie, belgie een bestaan opgebouwd hebben vanuit het niets .Ik ben geen vs fanaat, heb er gestudeerd, maar erken volmondig dat de fundamentele vrijheid gerespecteerd wordt en dat je idd een imperium kunt uitbouwen met één idee. (Apple, Microsoft, Mac Donalds, HP. PS al die formulieren bestonden tien jaar geleden niet in die mate, sinds 9/11 is veel veranderd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel immigranten komen naar de USA met dit idee. The American Dream, iederen heeft een kans om het te maken in de USA.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de Verenigde Staten een hele vrijemarkteconomie heeft waarbij de overheid heel weinig ingrijpt in de economie en de inkomens van mensen. Er is dus veel vrijheid, waardoor bedrijven gemakkelijker groot kunnen worden en inwoners sneller rijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de Verenigde Staten een hele vrijemarkteconomie heeft waarbij de overheid heel weinig ingrijpt in de economie en de inkomens van mensen. Er is dus veel vrijheid, waardoor bedrijven gemakkelijker groot kunnen worden en inwoners sneller rijk.