Waarom rekenen hotels soms erg hoge toeslagen voor een hond?

Hotels waar honden welkom zijn, rekenen vrijwel altijd een toeslag op de kamerprijs. Soms is deze zo hoog dat ik me afvraag of het niet gewoon ordinaire geldklopperij is. Vooral omdat de hond er niets voor krijgt.

Ik moest onlangs in een hotel in Limburg voor 2 kleine niet verharende hondjes 30 euro per nacht toeslag betalen en vond dat toch wel erg overdreven.

Wat is redelijk en heeft het hotel de toeslag echt nodig voor de extra kosten, of is het gewoon een melkkoe/hond?

paulus811
14 jaar geleden
in: Vakantie
5.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kosten die worden gerekend zijn trouwens niet alleen de schoonmaakkosten, ook dekken zij hierin dat de mensen naast jou kamer om korting kunnen vragen/eisen omdat ze last hebben van jou blaffende hondjes.
paulus811
14 jaar geleden
Ik vraag/eis toch ook geen korting als ik last heb van gillende kinderen in de kamer naast me?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je doen, heb je recht op. Dat jij het niet doe is het tweede.

Het beste antwoord

Tsja, een natte hond ruikt sterk. Een verharende hond laat sporen achter, en een wilde hond kan dingen beschadigen. Er zijn mensen die echt niet van honden houden.

Als een service naar jou geven ze je mogelijkheid om een hond mee te nemen. Maar dan betaal je voor het risico dat ze de kamer extra moeten reinigen achteraf. En op basis van het risico dat er is op reinigingskosten zal een tarief zijn vastgesteld.

In jouw geval heb je de pech dat jouw honden netjes zijn en geen haren afgeven. Bij andere honden hebben ze wellicht andere ervaringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

melkkoe hond en dieren vervuilen toch op een bepaalde manier een hotelkamer..

Mensen ook dus ik begrijp het ook niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hond kan wat kapot maken flink verharen of ergens zijn behoefte doen. Dit moet ook gereinigd worden of vervangen. ( het gaat toch in de gordijnen zitten, vloerbedekking noem maar op)

Ik vind 30 euro per nacht wel erg veel. 7,50 tot 15 euro zou waarschijnlijk redelijker zijn (Ten opzichte van hoe groot de hond is)

Ik denk dat het beter zou zijn wanneer men gewoon borg vraagt, en wanneer er niets kapot of vies is, je dit gewoon terug krijgt.

Met andere woorden, in dit geval gewoon een ''melkhond''
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoonmaakkosten liggen, logischerwijs, enorm veel hoger. Hondenharen krijg je niet zomaar verwijderd!

Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn kamer niet goed schoongemaakt kan worden na mijn overnachting met de hond, en de gast na mij een enorme allergie heeft voor honden.

Dan betaal ik maar lekker wat meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Waarom liggen ze logischerwijs enorm veel hoger? Mijn honden verharen minder dan de gemiddelde 50 jarige man. En er zijn meestal aparte kamers waar honden in mogen. Ik mag hopen dat daar geen gasten met allergie in komen. En ik vind het ook vies als ik een slecht schoongemaakte kamer kom, maar dat maak ik ook mee in hotels waar geen honden mogen. Als kinderen de boel bevuilen, moet er ook extra schoongemaakt worden.
Cryofiel
14 jaar geleden
@paulus811, JIJ weet dan wel dat jouw honden niet verharen, maar dat weet het hotel niet. ELKE gast kan wel zeggen dat zijn honden niet verharen, toch?
paulus811
14 jaar geleden
Cryofiel, daar heb je helemaal gelijk in en ik snap ook best dat men niet het tarief kan baseren o.b.v. het formaat hond en de mate van verharing. Maar soms voelt het gewoon oneerlijk. En in mijn voorbeeld was ik al een beetje geïrriteerd door de hotelrekening waar ook 5 euro reserveringskosten op stonden. 5 euro om mij te vertellen dat ik als klant welkom ben...De rekening voor de honden maakte de irritatie compleet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om welk bedrag gaat het als ik vragen mag?
Een hotelkamer waar een huisdier is geweest, moet echt rigoureuzer schoongemaakt worden. Stel je voor dat de volgende gast allergisch is voor honden? Het hotel kan zich zoiets niet veroorloven, dus moet de kamer zowat ontsmet worden in plaats van 'gewoon' schoongemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Maar vind je 90 euro extra voor twee kleine niet verharende hondjes dan echt redelijk (ik was er 3 dagen)? Dat mag uiteraard, ik zoek alleen naar een onderbouwing dat dat soort bedragen kennelijk nodig zijn ipv gewoon de winst lekker ophogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groot of klein en verharend of niet verharend maakt niet uit. Alle honden laten huidschilfers vallen. Bovendien: een volwassen mens van 1,55 meter en 45 kilo krijgt toch ook geen korting ten opzichte van iemand van 1,95 meter en 115 kilo? En iemand met lang haar hoeft toch ook niet meer te betalen dan iemand die kaal is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
€90/2=45/3=15 per hond per nacht. Vindt is alles behalve onredelijk!
ontmoedigingsbeleid niets anders dan dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Frankrijk kun je in de meeste hotels zonder extra betalen een hond meenemen. Verder is het gewoon een kwestie van extra opbrengst van de kamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoog die prijs he !!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door omstandigheden heb ik momenteel geen hond. Heb dus enorm veel honden gehad. Maar zelfs naar zo'n centerparcs ging de hond NIET mee! En ik zie je denken waarom niet? Een hond voelt zich in een vertrouwde omgeving het veiligst en zal ook zijn behoeftes kenbaar maken. Ik had gelijktijdig met de honden zo'n mobielhome daar voelden de honden zich ook grandioos thuis. Ik was dus bevoorrecht. Maar wie geen Camper heeft en toch op vankantie wil, die doet zijn hond maar naar een asiel !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt inderdaad door de schoonmaakkosten die hotels doorberekenen. Soms krijgen huisdieren wel een bak water, of staat er een mand.
Ik heb zelf ook een hondje en wilde laatst een weekendje naar de Veluwe. Via Hotels.nl heb ik toen een hotel gevonden waar het mocht en natuurlijk heb ik ook op de kosten gelet. Je voert bovenaan de pagina bijvoorbeeld Veluwe in en dan een datum. Je ziet dan welke hotels er beschikbaar zijn. Aan de linkerkant van de pagina kun je 'Honden toegestaan' aanvinken. Rechts staan dan de mogelijkheden. Bij elk hotel staat op de pagina onder 'Overige informatie' welke kosten dat hotel rekent voor huisdieren.
Ik heb toen gekozen voor Hotel Berg en Bos in Apeldoorn, daar hoefde ik maar 5 euro te betalen voor mijn hondje. We hebben lekker gewandeld in het bos. Was echt een leuk weekend, dus misschien ook wat voor jou (zie link)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Leuke tip zo vlak bij de bossen en het gezellige centrum van Apeldoorn. Gaan we zeker een keer heen en 5 euro per hond vind ik een schappelijk bedrag. Ga ik niet over zeuren! Dank je, + verdiend!